Ughy Attila Országgyűlési Képviselő részére
Országház
Budapest
Kossuth tér 1-3.
1357

Tisztelt Képviselő Úr!
"Én, Ughy Attila, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy ………… munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"


Ismerős Önnek ez a részlet? Igen, Ön ezt az esküt tette 2010. május 14-én. Ön a mi, a választói szavazatával jutott be az Országgyűlésbe, hogy ott választói akaratához híven és lelkiismeretesen járjon el.


Kérem, gondolkozzon el egy pillanatra a magánnyugdíjpénztári törvénytervezet kapcsán: ez az Ön választóinak az akarata? Ez a törvény összhangban van a lelkiismeretével? Ön szerint ez a törvény valóban a Magyar Köztársaság népének boldogulását segíti elő?
Amennyiben bármelyik kérdésre NEM a válasza, úgy kérem, ne degradálja magát a Fidesz szavazógépévé – annál is inkább, mivel képviselői esküjében nem szerepel se a párt- se a frakcióhűség -, hanem lelkiismerete és választói akarata szerint NE szavazza meg azt a törvényt, amelyik 3 millió magánnyugdíj-pénztár tagot foszt meg az öngondoskodás lehetőségétől.


Budapest, 2010. november 26
Tisztelettel


XY
választópolgár

Nos, úgy gondolom, hogy demonstrációkkal, tüntetésekkel, petíciókkal nem lehet a Fidesz-úthenger útjába állni. De ha elég sokan elküldjük ezt a levelet Fidesz-KDNP-s és Jobbikos (ha van ilyen) egyéni képviselőnknek – természetesen postai úton vagy e-mailben, aláírva -, akkor talán-talán van egy nagyon halvány esély, hogy lesz egy-két lelkiismeretes fideszes képviselő, aki nem szavazza meg a törvényt. Vagy ez teljesen elképzelhetetlen? Nem érne meg egy próbát?

Az egyéni képviselők megkereshetők itt.

Cím: Országház

1357 Budapest, Kossuth tér 1-3.

És az e-mail cím:  ktk@parlament.hu

 

Szerző: kisa  2010.11.26. 08:55 240 komment · 5 trackback

Címkék: Tartalom: Politika

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr552474138

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Néma gyereknek anyja se 2010.11.28. 20:33:19

Ceterum censeo, csak hogy legutóbbi posztomra utaljak, abban látom az esélyt, ha világosan és sokan megfogalmazzák aggodalmukat a fidesz politikájával szemben. Ugyanakkor vitatkoznék kisával, a zsákfalu szerzőjével, hogy csak „demonstrációkkal, t...

Trackback: Kormányzati K.O. 2010.11.27. 08:20:44

jósló mese Atyafiak, nagy össznépi felhördülés kísérte a narancssárgában szorítóba lépett kormányzati játékos legutolsó mozdulatát! Több kellemetlen szurkálása volt már Matoljki és csapata taktikájának, még a tisztánlátását is megzavarta a Magyar Nép S...

Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.11.27. 07:22:02

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% fölötti adósság. Ennek és kamatainak törlesztése k...

Trackback: A nyugdíjsztori 2010.11.26. 19:01:02

A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosításának szerdai bejelentése óta az Index címlapján több blogger szaktárs véleménye is megjelent az ügyet reflektálva. Egy közös volt bennük: az ellenvetés, az elutasítás. Olvashattunk egyéni sérelmekről, el...

Trackback: Mi lesz a nyugdíjakkal? 2010.11.26. 17:23:47

Elég nagy a felhördülés ezzel a "szabad" pénztárválasztással kapcsolatban, de a tárgyilagossággal nem nagyon találkoztam, inkább csak hőbörgéssel. Leszögezném, hogy én sem repesek örömömben akkor, amikor belekényszerítenek bármibe.1998-ban se...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szputya 2010.11.26. 10:54:24

Szia!
nagyon jó az ötlet...
Tegnap én is ott voltam a spontán szerveződésen.
Ezt, kicsit átfogalmazva, de valószínűleg tértivevény-ajánlott-prioritaire feladom László Tamásnak (XV.ker)
Köszi az alapot. :)

efhábé 2010.11.26. 12:50:19

Tőlem már szerda este elment a mail az egyéni képviselőmnek.
Természetesen reakciót azóta sem kaptam rá :)

staropramen 2010.11.26. 17:11:46

Ha emlékeztek az egyéni képviselők kiválasztásának módjára belátjátok , hogy tisztességes elgondolásotok teljesen fölösleges.
Ezeket eleve úgy választották ki, hogy a Fidesz szavazógépezetének kicsike fogaskerekei legyenek.
Azt hiszem, hogy amig tiz de inkább százezrek nem mennek az utcára addig ezek azt hiszik , hogy felhatalmazásuk van mindenre.

Anark 2010.11.26. 17:14:48

+1: Ha arra a kérdésre, hogy a következő parlamenti választásokon újra képviselő akar lenni, igen a válasza, akkor NE szavazza meg aa mnyp-i törvényt.

steaksauce 2010.11.26. 17:17:27

Márpedig joguk, mert a többség egyet ért velük, ezért sem tüntetnek az utcán annyian, mint pár éve. Amennyiben ez mégis bekövetkezik, elnézést kérek és beismerem, hogy tévedtem. Erről ennyit nubok.

apróbetűsrész · http://egyzene.blog.hu/ 2010.11.26. 17:20:57

@steaksauce: a többségnek a leghalványabb fogalma nincs arról, hogy mi zajlik. és hogy miért nincsenek az utcán? mert nincs, aki oda vigye őket.

KG2000 2010.11.26. 17:21:14

Ennek a levélnek nincs sok értelme, mert nem a KÖTELEZŐ magánnyugdíj megszüntetésének az elvével van baj, hanem azzal, HOgyan akarják jelenleg megváltoztatni, illetve, hogy milyen is lesz az egyéni állami nyugdíjszámlavezetés. A törvényjavaslatot módosítani kell.

KG2000 2010.11.26. 17:23:24

Számomra egyetlenegy balos sem hiteles, Mellár Tamás például igen:

index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/26/nyugdijugy_miert_kellett_a_forradalmi_hev/

dézi 2010.11.26. 17:31:29

@staropramen: A 2/3-ad az mi szerinted, ha nem teljes felhatalmazás? Nem hiszik, hanem megkapták.

is 2010.11.26. 17:31:58

@steaksauce: par eve pontosan parszazan nem tuntettek, hanem TV-szekhazat gyujtottak fel, meg a Rackoczi uton tortek-zuztak. Semmilyen nagyobb tuntetes nem volt, a FIDESZ tartott egy partnagygyulest az Astorianal. a Kossuth teren vagy kettucatnyi ember satorozott.

az utolso nagy tuntetes, amit nem part tartott, az a Demokratikus Charta volt meg 1993(?)-ban.

@KG2000: ez a hitelesseg csak annak szamit, aki maga nem tudja megitelni a helyzetet. nekem nem hitelesseg kell, hanem kozgazdasagilag megalapozott, programokra, tervekre alapulo kormanyzas. aki ilyet mutat be, annak van IGAZA. es az sokkal fontosabb, mint ez a semmit sem jelento hitelesseg.

staropramen 2010.11.26. 17:32:25

@apróbetűsrész

Pontosan erről van szó.Sokáig kellene gondolkodom ha mondani akarnék valakit akinek a szavára kimennék.

is 2010.11.26. 17:34:42

@dézi: igy van, kedves FIDESZ-szavazok most ne tessek kibujni, evekig hallgattuk, hogy milyen hulyek voltak, akik az MSZP-SZDSZ-re szavaztak 2006-ban, most tessek csak hallgatni 2014-ig, hogy milyen hulyek voltak, akik a FIDESZre szavaztak (es nem igaz, hogy MSZP vagy FIDESZ, 6 part, Civil Mozgalom stb. is indult!). aki aprilisban a FIDESZre szavazott, az most johet egyesevel mea culpazni, de a penitenciat majd mi szabjuk ki.

staropramen 2010.11.26. 17:35:09

dézi 2010.11.26. 17:31:29
Ha te erre adtál felhatalmazást akkor engedd meg , hogy szívből gratuláljak.
Büszke lehetsz magadra.

is 2010.11.26. 17:36:30

@staropramen: a sajat szavad? vagy azt sem ertekeled tul sokra? minek varsz masra? akkor menj ki, amikor a te hocipod tele van, es ne akkor, amikor valaki bebeszeli neked, mint ket eve is a hulyenepszavazason.

dézi 2010.11.26. 17:38:01

@staropramen: Én nem szavaztam objektiv okokból, nem tudtam szavazni, bár ehhez nincs közöd.

bebe tv 2010.11.26. 17:38:30

@apróbetűsrész: Én úgy látom, hogy nem is
fognak sajnos sokan az utcára menni. A
média 3/4-e is a zsebükben van. Mit látsz az m1 és m2-ön? Max. 10 mp. valamelyik ellenzékitől a híradóban, és utána az estében 1 óráig folyik az agymosás.Lesz itt még " Szabadnép" félóra is mint a Rákosiék alatt. Mégis mit gondolsz miért hozott a Fidesz olyan törvényt, hogy terrorizmus gyanúja esetén minden bírósági határozat nélkül lehallgathatnak és turkálhatnak az emaijeidben.Gyanus pe-
dig én is te is meg mindenki lehet.
Szerinted mi a fenének hozták létre
a terrorelhárító központot? A terroris-
ták ellen? Egy fenét. Ez lesz a polgá-
ri kormány ÁVH-ja.

staropramen 2010.11.26. 17:42:55

dézi 2010.11.26. 17:38:01
Igen, pár napja már egyre kevesebb mellveregetővel lehet errefelé találkozni aki bevállalja, hogy a Fideszre voksolt.Egyébként igazad van valóban semmi közöm hozzá.Persze, hogy elhiszem-e az egy másik kérdés

staropramen 2010.11.26. 17:47:25

is 2010.11.26. 17:36:30
Azt gondolom, hogy egyedül vagy pár százan teljesen feleslegesen fagyoskodnánk odakinn.Ez a banda csak az tízezres de inkább százezres tömeg erejétől kezdene el gondolkodni.Ahhoz pedig szervező erő kell.Olyan akikben megbízunk.Tudsz ilyet?Én sajnos momentán nem.

fakopács 2010.11.26. 17:48:32

@KG2000: "Számomra egyetlenegy balos sem hiteles"
- Na látod itt gond! Ha elolvasnád mit írtak a "balosok" a blogokon, akkor rájönnél hogy már régen leírták - még a választások elött - hogy a Fidesz gazdaság élénkítő programja egy baromság és az állam reformját kell megcsinálni. Aminek Gyurcsány neki akart fogni, de Orbán keresztbe tett. Most hogy mindezt Mellár leírta, az neked hiteles. Gratulálok, nem azt nézed mit írnak, hanem hogy ki írja.

Várúr 2010.11.26. 17:49:45

Eszembe sincs ilyen levelet küldeni. Rossz utánzata egy amerikai választási módszernek. Irkáljon Mikes Kelemen vagy aki akar. Ennyi erővel szövegelhetnénk (az előző kormányoknak) a húszezer milliárdos államadósság és az idei 500 milliárdos költségvetési hiány kapcsán...

Billy a kölyök 2010.11.26. 17:49:50

Most őszintén mit vártok attól a csürhétől? Megszavaznák ezek még a pedofília törvényessé, sőt kötelezővé tételét is ha orbán kéti!

Várúr 2010.11.26. 17:51:32

@staropramen:
Lehet, hogy az az "egyre kevesebb" elunta az örökös rinyát. Ezért nem vitáznak, nem kommentelnek. Javaslom: igyál egy staroprament, dőlj hátra és mosolyogj, böfögj (Shrek szerint jobb kinn, mint benn).

fakopács 2010.11.26. 17:51:53

@Várúr: Ja hogy te erre szavaztál! Hát téged olvasva, tőled kitelik. Olyan egyszerű vagy, hogy hozzád képest egy faék mérnöki bravúr.

billy reed 2010.11.26. 17:52:24

@staropramen: Sokunk szívéből szólsz!

billy reed 2010.11.26. 17:54:38

@Várúr: Ne is szólalj fel, nehogy valaki megtudja, hogy esetleg ellenvéleményed van, mert az olyan "amerikás" dolog... Jó neked ez a kis "magyaros" verzió is, igaz?

ezmegmi?? 2010.11.26. 17:57:26

utólag ugye milyen könnyű okosnak lenni? abból a tömegből, amelyik összehozta ezeknek a 2/3-ot ha csak pár tízezer gondolkodott volna, akkor most lenne ellenzék, törvénykezés, Alkotménybíróság.

ezúton is köszönöm azoknak, akik ezt a csőcseléket odaengedték a hatalomhoz, méghozzá akkora jelenléttel, hogy nincs semmilyen kontroll felette.
és köszönöm nekik, hogy megadták az esélyt a magánnyugdíjam ellopására.

a "nemzeti felhatalmazást" megkapták, azt csinálnak, amit akarnak. ha úgy gondolják, akkor visszamenőleg megváltoztatják a választási törvényt, és nem 4 hanem 40 évre lettek megválasztva.

köszönöm mégegyszer

staropramen 2010.11.26. 18:00:46

Várúr 2010.11.26. 17:51:32
Nem tudtam, hogy errefelé még szokás a nicken humorizálni.Úri helyekre az ilyeneket már rég nem engedik be, hiába várurak.
Hiába tudsz írni, sosem leszel úriember.

ezmegmi?? 2010.11.26. 18:01:46

@staropramen:
elgondolkodtató lenne azokat az arcokat látni egy ilyen tűntetésen, akik pár hónapja még naranccsal feküdtek/keltek, és csak "A" viktor (bocs, kisbetű, ennyit érdemel) létezett nekik.

szélkakas effekt, erősen

a másik fele, hogy valami erősebb kéne tűntetésben, mint amit ők annó összehoztak. ahhoz a szintehez máh hozzászoktak, nem fogja meghatni őket. de már akkor is pattanásig feszítették a húrt. hova akarják emeltetni a tétek?

szák fél év alatt eljuttatták oda a magyar népet, hogy nagyrészüknek egyik napról a másikra nem lett már vesztenivalója

puffatag 2010.11.26. 18:05:42

@dézi: miért hazudtok fidesz droidok??? 53 %-ot kaptak!!! 53 % szavazott rájuk, nem 67!!! miért hazudtok fidesz droidok???

Várúr 2010.11.26. 18:08:11

@staropramen:
Ahová téged eddig beengedtek, ott nem sok úriember tartózkodhatott..

egy maréknyi dollár 2010.11.26. 18:09:52

@staropramen: Ez így van.
A taxis-blokádot anno 10 perc alatt megszervezték.Nem tudom, hogy hogyan,de tudomásom szerint nem valami karizmatikus celeb indította el.Akkor még a kormány első nagy,pofátlan hazugságára így reagáltak az emberek.Most olyan enerváltságot tapasztalok,olyan beletörődően fogadják az emberek a sokadik átverést is,hogy az valami lelombozó.Sopánkodás,dühöngés van - érdemi ellenállás,tiltakozás semmi.
Magam sem vagyok kivétel.
Én annak idején olvasatlanul hajítottam ki az összes nyomtatott formátumú párt-cumit;így ezzel sem találkoztam.Egyetértek:igenis szembesítsük állítólagos képviselőinket áprilisi tacepaójukkal!

igényes 2010.11.26. 18:10:14

A tüntetéstől eltántoríthatóak az emberek. Kolontár, Devecser szeretett volna tüntetni, de fekete BMW és fekete ruha megjelent.

töreki 2010.11.26. 18:13:26

Az Ali Baba negyven társával ipari tanuló se lehetett volna az mszp-nél! Van a pofájukon bőr másokat vádolni amikor az országot teljesen kifosztották! Nagy baj hogy megszűnt a halál büntetés mert mindegyiknek kötélen kellett volna elszáradnia!

igényes 2010.11.26. 18:14:55

@egy maréknyi dollár: Akkor még nem volt magánhadserege a kormánynak, most fekete ruha, fekete BMW, de kik ezek, senki nem tudja. Kolontár nem tüntet az már bizonyos, és a szakszervezetek sem tüntetnek majd, sem a BKV. BMW és fekete ruha az nagy úr!

Link Elek 2010.11.26. 18:18:52

hatástalan.
a kov. miatt:
1. A ZOrban azt gondolja, hogy az o emberei sokkal jobb gazdak, mint a nyugdijpenztarak portfolio managerei.
2. a penz kulfoldi befektetes reszet kapasbol eladjak, Mo-ban biznak. az allamkotvenyt "bedaraljak" csokken a kamat teher, a maradekbol ~250millaird MOL+OTP ez hosszutavon allami marad.
marad kb. 500-600 milliard. pont ennyi az oroszok reszesedese a MOL-ban.
ezt fogjak belole megvenni. nameg Putin baratsagat :)
3. vagyis abban biznak, hogy letrejonnek olyan multik, amik (talan orosz segitseggel) jobb befektetesek mint barmi ami elerheto. nagyobb GDP novekedes, tobb penz jut nyugdijra.
4. ha netan nem sikerul, akkor is a teljes nyugdijvagyon olyan emberek kezebe kerult, akiket OV "szeret". Igy se rosz, mondta a vitczbeli oreg szatócs.

eselytelen, hogy ettol a tervtol eltantoritsa barki OV-t es a 2/3-nyi "Igen kegyelmes uram, ahogy ohajtja"
az is teljesen biztos, hogy a 2/3-uk birtokaban minden torvenyes lesz, ileltve pontosabban: barmi torvenyes lehet!!

gyurcsany amokfutasa utan az is latszik, hogy Mo-n nem lehet ido elott kormanyt/kormanyfot buktatni. vagyis a kovetkezo valasztasra kell egy normalis valtopartot krealni, mert a vedlett kommunistakat nem kene visszahozni, meg akkor se ha a fidesz tevekenysege meg naluk is kommunistabb.

Captain Kloss 2010.11.26. 18:19:56

@is: Mea culpa, mea maxima culpa.
'90-ben a fideszre szavaztam, és ezzel hozzájárultam, hogy tényezők legyenek a placcon. LEHET KÖPKÖDNI :(

egy maréknyi dollár 2010.11.26. 18:20:57

@igényes: Fekete ruha(azt én is fel tudok venni),sötétkék Ignis?
Persze lehet, hogy nem a ruha teszi az embert.

igényes 2010.11.26. 18:21:27

@töreki: Teljesen nincs igazad, mert azért felvállalták a Hagyót, meg a Hunvaldot, eljárást indítottak ellenük, elöbb kellett volna, hibáztatom is őket, de nagyon. Orbán megvette a légpuskás Gripent és nincs vizsgálat, mint Velence környéke is hallgat. Kaya Ibrahim barátunk Schmitt Pál éremmel lett kitüntetve, vagy nem így van?

Nádasi Balázs 2010.11.26. 18:22:42

Mi ez a fekete ruha, fekete BMW? Valaki írja már meg jobban.

igényes 2010.11.26. 18:24:10

Az Orbán házi pénztárában van 90 milliárd, ha csak ma tőzsdézte a pénzt, akkor nyert 5 %-ot, mennyit is nyert magának?

MA 2010.11.26. 18:27:03

@Várúr:

Például én is olyan vagyok, aki a Fideszre szavazott. Viszont egyre kevesebbszer állok le vitatkozni. Nem azért, mert megbántam, hanem azért mert nagyon meguntam már a vinnyogást és a károgást.

Úgyhogy inkább csak olvasgatok. Az viszont feltűnt, hogy van néhány rendkívül aktív "kommentelő", aki magvas gondolatait módszeresen bekopipészteli tucatnyi blogba... :D :D

igényes 2010.11.26. 18:27:05

@Nádasi Balázs: Az örző védők, akik képesek más gondolatra téríteni a helyi polgárokat támogatják valakik elképzelését, akaratát. Kolontáron és Devecseren, néha váltják az autókat, de fellépésük nagyon határozott.

igényes 2010.11.26. 18:28:12

@MA: Te azért már látsz a pályán!

Diktatúra Pécsett, új céget foglalt el a Fidesz! 2010.11.26. 18:29:39

Utcára kell menni, ezeknek a jó szó nem használ!
Ezek már rosszabbak mint a szocik, szart cseréltünk fosra!

Oszlassa fel magát a parlament, új választásokat, Orbán Gyurcsány nélküli nagykoalíciót!

Tiko 2010.11.26. 18:30:02

eltoltam Simicskónak..

Captain Kloss 2010.11.26. 18:50:53

csak halkan merem megkérdezni: biztos, hogy olyan rossz volt a bajnai-oszkó páros?

mig29-b 2010.11.26. 18:54:19

@Tüntetés, szombat 11, B S csarnok a demokráciáért!: persze,hogy szart cseréltünk fosra ! Volt más alternatíva?? De már a "forradalom" előtt is voltak olyan hangok,(kommentek), hogy ezeknek csak egy lehetőségük lesz ! Ha ezt elszúrják akkor nincs kegyelem. Hát most kíváncsi vagyok meg mer-e végre mozdulni egy egész nép (kivétel droidok), vagy csak duma van továbbra is.

mig29-b 2010.11.26. 18:56:52

@Captain Kloss: ezt mostmár nyugodtan meg lehet kérdezni hangosan is!
A nemzetközi elsimerést ők vívták ki!!
Ez a patkánykormány meg ismét nevetségessé tett minket az egész rohadt világ előtt.

amit még megtehetsz 2010.11.26. 19:01:30

@bebe tv: pontosan erre gondoltam én is!!!!!Nincs magántulajdon a szemükben, amiről eddig azt gondoltad, hogy a tiéd az most már állam bácsié!Ellenkezel? Majd jön a terrorelhárítás...

Dr Kangörény 2010.11.26. 19:07:39

@töreki: miről beszélsz ember??? Az a pár milliárd (amiért életfogytra kéne ítélni őket) semmi ahhoz a 3000 milliárdhoz, amit a vezér most egyetlen húzással ellop.

Ha kivennéd a fejed a seggedből, akkor te is látnád.

Egyébként: ha más is lopott, akkor a mostani lopás rendben van? Akkor most jogos? Mennyivel tartod magad jobbnak egy tolvaj szocinál? Mert neked nem a lopással van bajod, hanem azzal, ha nem a te szeretve rajongott pártod lop. Barom.

Meridian74 2010.11.26. 19:09:25

Pénztárt csak az működtethessen, aki a rokonságával együtt teljes anyagi felelőséget vállal, továbbá jutalékot csak a nyereségből számíthat fel, veszteség esetén semmit. Senki nem kényszerít senkit sem hogy mnyp-t működtessen, csak az tegye aki ezt a szigorú feltételekt bevállalja.
Eddig 3 pénztár ment csődbe, egy ellen meg megindult az eljárás, ezt a többiek azaz mi fizetjük, ebből mostmár elég legyen.

A jelenlegi formájában ingyenélők könnyen jutnak mások pénzéhez úgy hogy érdemi munkát nem kell végezniük.

Szóval a fidesz helyesn jár el.

Hungeralien 2010.11.26. 19:11:12

Én ugyanazt tudom mondani mint négy éve:
szavazás négy évenként van.

Akkor is szar volt, most még szarabb lett a banda.

Persze ha extrapolálom az eddigi cselekedeteiket, akkor könnyen eldurranhat az én agyam is, pedig nem szokott. A magántulajdnon megsértését már én is komcsinak tartom...

Dracon 2010.11.26. 19:12:46

Ja csak az a baj hogy a frakció szabályzat pénzbüntetéssel dijazza a félreszavazást!!

Igaz ezt még a maszop találta fel de a fidesz egyből átvette a jó ötletet.

Ez amúgy a parlamentáris demokrácia megcsúfolása, emiatt is lehetne tüntetni de a birka nép az csak tűr, nyel és csókolja a csizmát amivel beletaposnak.

térfél · http://httphatterfel.blog.hu/ 2010.11.26. 19:13:17

Orbánt nem a terveitől (rögeszméitől)kell eltántorítani, vagy a szavazóitól... hanem az ország éléről kell eltakarítani, mielőtt nagyon nagy bajokat csinál. De az is elég volna, ha Pokorni levagdalná a kezeiket szép sorban - aki lop.... címszó alatt. (én már meg is tettem cstrtk.freeblog.hu/archives/2010/11/26/Mindenki_elnyeri_melto_bunteteset_-avagy_jutalmat/) hehe
- hülye fideszesek, miért nem néztek szét egy kicsit a való világban? Igen megdöbbennétek a belétek mosott ideák és a valóság látványa közötti mérhetetlen különbözőségen. Csak elkezdeni nehéz - de megéri, hogy ne hülyén haljatok majd meg.

Fotelrocker2 · http://budapest.blog.hu 2010.11.26. 19:13:33

@Tüntetés, szombat 11, B S csarnok a demokráciáért!: figyu, most már meg vagyok zavarodva, mikor lesz a tüntetés?
Eredetileg valamelyik estéről tudtam, most meg ez a szombat délelőtt 11.....
Vagy csak én vagyok lemaradva, és mindenki más tudja??

Innin 2010.11.26. 19:14:55

- ... te magánnyugdíj pénztári tag vagy?
- Á, dehogy, engem nem sikerült átléptetni, csak a férjem az. Nekem csak önkéntesem van. De most elveszik a pénzünket, a megtakarításunkat. Teljesen jogtalanul.
- Hát, én nem vagyok biztos benne, hogy jogtalan. Végülis, eredetileg állami bevétel, kötelező levonni...
- Na nehogymá', az az én pénzem, én fizettem a kafetériámból!
- Nem is adott kafetériát magánnyugdíjra a cég. Én'98 óta tag vagyok, és az előző helyen kaptam is 2 % munkáltatói kiegészítést, amikor még 8 % volt a levonás, de ez a cég a kafetéria bevezetése óta nem adott.
- De én láttam, nézd meg, ott van a kafetériában, fizetem is.
- Az önkénteshez adott, meg az egészségpénztárhoz, a magánnyugdíjhoz nem.
- Ja! Amikor egyébkéntis olyan kicsi nyugdíjat fogunk kapni, benne volt a TV2-ben is! Hogy a nőcinek 8 éve van a nyugdíjig, és a tanácsadó elmondta neki, hogy ennyit-és -ennyit kéne félreraknia, hogy rendes nyugdíja legyen. A magánnyugdíjból legalább sok pénzt kapnánk.
- De hát a nyugdíjad 75%-át akkor is az állami fizeti és állapítja meg, ha MNYP tag vagy... Biztos vagy benne, hogy több nyugdíjat kapnál így?
- Hát persze. Legalább nem abba a szar államiba megy...

Commandante Jayasuriya 2010.11.26. 19:16:51

@Kangörény_:

Tudhatnád, hogy a polgári-nemzeti lopás, az erkölcsi alapon álló nemzetmentés.

A másik oldalon még az igazság is hazugság, ellenben a Fideszistáknak még a hazugsága is színigaz.

withoutus 2010.11.26. 19:22:31

A címlap miatt jönnek az agyatlan droidok az egy-két szavas, igen "megalapozott" beböffentésre, várúr, meg ilyenek. Nem kell rájuk reflektálni, a pénzt a székházból úgyis beugrások száma szerint kapják .... Itt már jártak, mennek tovább.

A Zsákfalu blog egyébként elég értékes ahhoz, hogy máskor is benézzünk és nem csak ezen poszt kapcsán, ami a kezdeményezés miatt most címlapra került.

Innin 2010.11.26. 19:23:31

@Meridian74: Sajnos, hiába beszélsz nekik. Folyik a hangulatkeltés és a dezinformálás ezerrel. Azt is hiába mondod, hogy az örökölhetőség csak a felhalmozási időszakra vonatkozik, mert mint minden "banki" szerződés alatt, itt is van apró betűs rész. Csak abból értenek, ha a "nagyon előnyös és kőbiztos" CHF hitelükre elárverezik a házukat, vagy ha hiába követelik a 200%-os hozamot ...

mig29-b 2010.11.26. 19:26:51

@Dracon: "birka nép az csak tűr, nyel és csókolja a csizmát amivel beletaposnak."
Pontossan ez az! Mikor érik el azt az ingerküszöböt, hogy végre megmozduljon ez a birka nép? Mi kell még? Tényleg megvárjuk, hogy a bankszámlákra is rátegyék a mocskos kezüket? Az,hogy kimegy 200 vagy 1000 ember petíciót olvasni annak sok értelme nincsen!
Megmondta Fletó is annak idején,hogy előbb-utóbb úgyis megunják és haza mennek. Itt most párttól függetlenül kellene végre megmozdulnia minima 1Mio embernek! Na ennek lenne talán hatása.

Dracon 2010.11.26. 19:27:42

@Meridian74:
"A jelenlegi formájában ingyenélők könnyen jutnak mások pénzéhez úgy hogy érdemi munkát nem kell végezniük."

Pontosan.
ingyenélők = fidesz és a patkánykormány
mások pénze = MANYUP vagyon

hackbard.celine 2010.11.26. 19:27:48

A poszt toló elég naiv. :)
A frakcióból kiszavazás vagy a szavazástól indokolatlanul távolmaradás 50-100e Ft / alkalom. Ez a lelkiösmeret ára.
A másik oldal persze kompenzál: az azonnali és radikális adócsökkentés a frakció tagjainak azonnali és radikális fizetésemelést jelent, átlag havi nettó 124500 Ft-ot.
Rövid osztás-szorzás: a ciklus végéig kicsit több, mint 1 Mrd (igen, jól ovasod 1 milliárd) Ft-ot kap a 265 képvielő pluszban. Nem ennyit kap, ennyivel többet. 60-70 ezer átlagnyugger havi 0.6% nyugdíjelemlését.
Jó reggelt...

ubu1 2010.11.26. 19:27:57

Azért gyanús a képviselő kereső formon, hogy a 2010-től kezdődő ciklus vége nincs beírva... ;-)

Captain Kloss 2010.11.26. 19:31:46

@Dracon: azért arra kíváncsi lennék ha a bírságot megtámadnák a szabad mandátumra való hivatkozással a bíróságon, mi történne...

Meridian74 2010.11.26. 19:35:33

tudom, és látom is, de szerencsére csak ennyien vannak, akik itt hőbörögnek.
amúgy én nem is a fideszre szavaztam, persze egyesek szemében még nagyobb bűn ez, mert a jobbikra. De szvsz minden a fidesz mellett szól ebben a döntésükben. A nyugdíj mint olyan vagy teljesen állami vagy teljesen magán, a kettő együtt nem müködhet. A nyugdíjnak mint olyannak is megvan a maga történelme ennek kellene utánanézni sokaknak, a nyugdíj alapjában véve az állam által biztosított szociális ellátás. Erre leginkább akkor volt szükség amikor lezajlott az első világháború és az örgeket eltartó fiatalok, utódnemzedék meghalt, az államnak tett köteleségvállaláskor, éppen ezért az öregeket az államnak kellett eltartania. Valamit valamiért cserébe.
Éppen ezért soha nem is lehetett felhalmozó rendszerű - csakis felosztó kirovó, azt csak a gazdag államok engedhették meg maguknak - mi meg a monarchia óta nem vagyunk azok.

Persze az állami nyugdíjrendszert rendbe kell tenni, az itt is fellelhető ingyenélőket (kamu rokkantnyugdíjasok, a jókomcsik prémiumnyugdíjait és a 40 évesen elmegyek nyugdíjba mert olyan munkát (nem)végeztem) ki kell szórni mielőbb a rendszerből. a korkedvezményesek meg menjenek el más állásba dolgozni, ha nem vállalják tovább a terhelést, majd 60 évesen megkapják a kiemelt összegű nyugdíjukat, addig ne lopják a napot és ne feketézzenek, nekik ugyanúgy részt kell venni a közös teherválallásban.

Nemcsak a tűzoltók halnak meg esetlegesen korán, hanem mások is; legfeljebb nem a füstmérgezés viszi el az embereket, hanem a nyomorú és stresszes helyzetük (amit ki lehetne fejteni bővebben is, de most ez nem téma) és a munkahelyen agyonhajszolás (az sem egészséges ha valaki 2 vagy több állásra kéynszerül hoyg meg tudjon élni, pihenni viszont nem tud)

Innin 2010.11.26. 19:37:52

Tisztelt Képviselő Úr!
"Én, Ughy Attila, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy ………… munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"

Ismerős Önnek ez a részlet? Igen, Ön ezt az esküt tette 2010. május 14-én. Ön a mi, a választói szavazatával jutott be az Országgyűlésbe, hogy ott választói akaratához híven és lelkiismeretesen járjon el.

Kérem, gondolkozzon el egy pillanatra a magánnyugdíjpénztári törvénytervezet kapcsán: Ön szerint ez a törvény valóban a Magyar Köztársaság fejlődését, népének boldogulását segíti elő?

Amennyiben a kérdésre IGEN a válasza, úgy kérem, választói akaratomnak megfelelően, szavazza meg a törvényt, és hívja fel XY választópolgár figyelmét, hogy ne hivatkozzon úgy 3 millió magánnyugdíj-pénztári tag öngondoskodására úgy, hogy néhány % véleményét ismeri, és egyébként szarik arra, hogy mi van a másik 7 millióval, akinek nem tömködték tele a "számláját" olyan közteherként elvont állami bevételekkel, mint az övét...

Dracon 2010.11.26. 19:37:53

@Captain Kloss:
Semmi.
Homályosan mintha rémlene hogy bepróbálkozott valaki az alkotmány biroságon meg a házszabály bizottságban. De semmi se történt. A demokrácia a szavazás lezárásával véget ér. Utána már csak a házszabály és a frakciószabályzat a vezérelv. Politikai felelősség persze van. Az USA-ban ezért kikergetnék a képviselőt a városból. Nálunk meg 1 forint igéretéért a saját lányunkat is az ágyukba dugnánk.

Commandante Jayasuriya 2010.11.26. 19:37:53

"Ma Belgrádban Orbán Viktor kifejtette, van egy személyes víziója, miszerint az elkövetkező 10-15 évben "a Balti-tengertől az Adriáig" terjedő közép-európai térség fogja betölteni az európai gazdaság motorjának a szerepét."

Lehet hogy sok pálinkát ivott, azért vannak ilyen hagymázas víziói, bár ettől eltekintve is az a gyanúm, nem kevésbe fognak még kerülni nekünk az ilyen látomások.

Meridian74 2010.11.26. 19:39:25

@Dracon: ez egy nettó hülyeség amit állítottál.

Az ingyenélők pont a pénztár tulajdonosai, mert megkapják az államtól a pénzüket, levonják a 4-5% jutalékukat (amit zsebrevágnak offshore cégeken keresztül) majd beteszik a tőszdére a pénzt, oszt vagy lesz nyereség vagy nem... az már nekik nem oszt nem szoroz, mivel az összes többi ezt csinálja -hisz a komcsik hozták létre az összes pénztárt, a jogszabályi hátteret is hozzá, kimondottan inygenélés céljából, közös megyegyezéssel.

A fidesz, azaz most az állam rá van kéynszerítve erre a döntésre amit te nem tudsz végigondolni, pedig indexen, ahol azért nem kis elfogultság van "irányod"ban, ott is ezt írták:

“Az igazsághoz tartozik, hogy a Fidesz októberig nem akarta felszámolni a pénztárakat, sőt, a kampányban azok védelmére tett ígéretet [4]. Magyar diplomaták más országok képviselőivel összefogva egész nyáron lobbiztak Brüsszelnél, hogy a kötelező magánnyugdíjrendszer működése miatt keletkező államháztartási hiány ne duzzassza a statisztikákban megjelenő államadósságot. Ehhez az európai adósságelszámolási szabályok átírására lett volna szükség, amire Brüsszel nemet mondott. A Fidesz ezután döntött a rendszer felperzselése mellett.”

forrás:
index.hu/gazdasag/magyar/2010/11/26/az_allam_is_nyugdijtozsdezni_fog/

Meridian74 2010.11.26. 19:43:54

Ja, és ha nem "perzselik" fel ezt az állam testén élősködő mnyp-t akkor is te fizetted volna meg ennek kárát, mondjuk különféle járulékok, adók formájában, vagy újabb IMF hitel és azt követő megszorítások formájában.

Dracon 2010.11.26. 19:44:16

@Meridian74:
Egy biztos a nyugdijrendszert rendbe kell rakni.

Az is biztos hogy a mostani lépés pont ellenkezőleg végleg lerombolja.

Ez a probléma, a fidesz hazaárulást követ el azzal hogy lenyúlja azok nyugdiját akiknek már az állami nyugdij nem lesz elég megélhetéshez.

A nyugdij rendszer 2060-ig egyensúlyi pályán volt úgy hogy 2060-ra mindenkinek lesz magánnyugdija és az államira jutó nyomást a kifizetésekkel és a járulék (az ominózus 24%) csökkentésével megoldják, mig a nép szépen kapja a magánbók a járulékát.

Ezt a tervet most felboritották. Nincs helyette semmi csak egy fenyegetés hogy ha nem adom a pénzem (az enyém én kerestem meg és én fizettem be a manyup-ba és utána az államtól nem jár semmi) akkor nem adnak semmi nyugdijat azután se amit fizetek. Ez pedig drasztikus adóemelést jelent, a drasztikus adócsökkentéssel szemben.

Knapp 2010.11.26. 19:44:55

Klasszikus párbeszéd a felkészült riporter (Nika) és Matolcsy között:

"M: - A magánnyugdíjpénztárak hozamai alig 1 %kal haladták meg az inflációt.
N: - Akkor elmondható, hogy általában veszteséggel működtek?"

Ez a 2-3 éve kezdődött agymosás eredménye. Akkoriban Varga Mihály körbenyargalta az elérhető tv-csatornákat, hogy a valóban bekövetkezett árfolyameséseket meglovagolva megkezdje a kampányt.
Aztán pár napja pofára estek, mivel még a Századvég is csak azt tudta megállapítani, hogy 51% megfontolná az átlépést. (32% maradna, 17% nem tudja)
A megfontolom ugye nem azt jelenti, hogy át is lépek...
Valószínűleg azt is megkérdezték, hogy biztosan mennyi lépne át önmagától, de ez az infó valamiért nem lett publikus...
Na ezért kell a zsarolás.
CR2 szóvivő droid szerint most végre megvan a választás szabadsága.
Folytatódhat a lúzergyártás.

egy maréknyi dollár 2010.11.26. 19:48:50

@Commandante Jayasuriya: Franciaországban - gondolom - egy másik vízióját,az Atlanti óceán - Fekete tenger-tengely doppingoló hatását fejti ki.

Innin 2010.11.26. 19:49:45

@Meridian74: Te nemcsak nézel, hanem látsz is, értesz is. Balról viszont csak a ködösítés megy. Ha már kérni kéne valamit az OGY képviselőmtől (milyen érdekes, 8 év alatt ilyen nem jutott eszükbe), azt kérném, hogy közérthetően, és egyszerűen kommunikálják le, ne legyen diktátumszerű a dolog. És szedjék össze magukat ahhoz, hogy kivédjék az EU nyomást, ami bontakozóban....
Egyébiránt a kezdeményezés joga nálunk is megvan - mi is kinyilváníthatjuk, hogy támogatjuk őket a célban.

Innin 2010.11.26. 19:50:58

@Dracon: Öngondoskodj önkéntes pénztárban. Amire nincs állami garancia, s ha meglép a pénztárvezér, verhetetd a fejed a falba.

Dracon 2010.11.26. 19:52:02

@Meridian74:

hmm szóval szerinted ha a bank pénzt kér a számlavezetésért akkor a Dunába kell lőni a tulajt igaz?

Amúgy nézd meg ezt a táblázatot:
www.privatbankar.hu/html/bef/6022.php?cegkod=145

Elég jól dől a pénz a számlákra azt a kis költséget nekem megéri.
PL:
11 év alatt 3 millió volt a tőkebefizetés a számlámra. Ez év szeptember végén 6 millió volt az egyenleg. Ennyit hozott nekem az üzlet. Had legyen az én jogom hogy ez nekem megéri vagy sem.

Knapp 2010.11.26. 19:53:50

@Meridian74:

Mindössze a demográfiai folyamatokat hagytad ki a perfekt elemzésedből, amelynek köszönhetően a felosztó-kirovó rendszer egy pilótajátékká vált.

Egyébként Matolcsy azt is mondta szerda este, hogy a nyugdíjrendszert 2040-50-re akkor lehet rendbetenni, ha lesz 1 millió új gyermek (sic) és 1 millió új munkahely.
Most szólok: nem lesz.

1 millió új munkahely akkor sem lesz, ha a kordonbontás és a zászlólengetés is fizetett állássá válik.

Dracon 2010.11.26. 19:54:55

@Innin:
Megvan és nincs szükség állami garanciára.
PL tökéletesen meg tudtam volna érteni hogyha elveszik a garanciát, hiszen a pénztárak garancia alapja tökéletesen elég a tőkegaranciához.

De ha már itt tartunk akkor remélem a bankszámlád utáni garanciáról ünnepélyesen lemondasz az állam javára.

sutesz 2010.11.26. 19:58:00

Nekem csak egy bajom van az egész dologgal (mindenféle hőbörgés nélkül - az már megvolt tegnap :), hogy miért mondják a MNYP-akra, hogy szarul működtek és eltőzsdézték a pénzünket? Elég sok pénztár működik Mo-on, mindenkinek megvolt a lehetősége, hogy olyat válasszon, ami normális befektetési politikát folytat. A legközelebbi intézkedés majd az lesz, hogy elveszik az életbiztosításomat, mert vagyok olyan hülye, hogy ázsiai alapokba tettem a pénzem és a béka segge alá kerültek a hozamok? Engem nem kell megvédeni saját magamtól, egyedül is tudok hülye lenni, ha akarok.
Még azt meg is értem, hogy nem jó a nyugdíjrendszer, nagyon régóta rágjuk ezt a csontot, hogy hogyan kellene jól megoldani, de addig, amíg az embereknek napi megélhetési gondjai vannak, addig nem fog tudni nyugdíjra, TB-re, gyerektanulásra, meg tudom is én mire félretenni. Pedig csak úgy lesz megolható, ha mindenki gondoskodik önmagáról. 2 dolgozó nem fog tudni eltartani 5 nyugdíjast.
Én 35 éves vagyok, de nem gyűjtök a nyugdíjamra, nagy valószínűséggel meg sem fogom érni a 99. életévemet, ami a nyugdíjkorhatár lesz majd. :)))

Innin 2010.11.26. 19:59:24

@Dracon: Melyik MNYP-nél könyveled a számládra mások befizetéseit?

Innin 2010.11.26. 20:00:34

@Dracon: A pénztára garancia alapja is állami pénzből van fenntartva. Az ÖNYP nem.

Knapp 2010.11.26. 20:03:03

@Meridian74:

Ha már netto hülyeségről beszélsz, hagy idézzek tőled: "a komcsik hozták létre az összes pénztárt".

Mondjuk azt értem, hogy a kommunizmusról fingod nincsen, de hogy szerinted minden jelentősebb pénzintézet a komcsiké, az picit meglepett...
Hollandiában például ezt tudják?

Meridian74 2010.11.26. 20:04:38

@Dracon: ha ennyit kér akkor - képletesen értve - igen.

Nézzünk csak egy példát: tőzsdén ha nyitsz egy számlát egy brókercégnél, ha veszel egy részvényt akkor pl az equitasnal 0,15% vonnak le, mikor eladod ugyannyennyit, ez így 0,3% kezelési költség, jutalék.
Ha a mnyp is ennyit számol fel akkor ez összesen 0,6%.

határidős ügyleteknél mindez sokkal olcsóbb, ott kontraktusonként számítanak fel 200 Ft-ot kérnek, de befektetett összeg 7-10x-ét kapod, ami százalékosan sokkal kisebb lesz végül mint a fenti jutalék.

Nemzetközi tőzsdéket nem ismerem, de nekem azt mondták ott még olcsóbb a jutalékok, de ezt biztosan nem tudom.

De vegyük alapul a 0,6%-ot, ha erre még rátesznek 0,2%-ot máris fedezi az egyéb költségeket is. Ekkor 0,8%-nál tarunk, ami az állami pénztár jellemzője.
Hol van ez a 4-5 vagy több %-hoz képest?

Dracon 2010.11.26. 20:04:45

@Innin:
A saját 8%-om meg a cafetéria megy oda édes barátom ne keltsd itt hangulatot.
de ha érdekel akkor a www.hnyp.hu
Te is jelentkezhetsz.

Innin 2010.11.26. 20:05:35

@Knapp: Hiába mondják, hogy a pénznek nincs szaga. Van, és a hollandoknak jó az orruk. Melyik is a holland magánpénztár, mely alapító volt és nem felvásárolt?

Meridian74 2010.11.26. 20:05:57

@Knapp: te meg azt hogy a Mnyp simán lenyúlhatja a pénzedet és akkor mi lesz?

És erre már van 3 példa is, pedig csak 13 éve kezdődött ez a buli...

Meridian74 2010.11.26. 20:06:47

@Dracon: Betétre sincs garancia, max 3millió Ftig, nem tudtad?

Meridian74 2010.11.26. 20:07:51

@Knapp: én csak magyarországról beszélek, és nem USA-ról nem svájcról és nem hollandiáról, amik tipikusan gazdag államok voltak mindig is.

Dracon 2010.11.26. 20:08:01

@Meridian74:
"te meg azt hogy a Mnyp simán lenyúlhatja a pénzedet és akkor mi lesz?"
Ez benne van a rendszerben de ezt vállaljuk.

Knapp 2010.11.26. 20:10:43

@Innin:

konkrétan hülyeséget írsz.
A pénztárak garancia alapjába a pénztárak fizetnek be pénzt - igen, a tagoktól levont költségekből - és állami garancia mindössze akkor lép be, ha a garancia alap nem tud fizetni!
Pénzt akkor se ad az állam első körben, csak egy hitelfelvételt tesz lehetővé kezesség nyújtásával!

Egyébként a gondba került pénztárakat (minél kisebb, annál nehezebb nyereségesen gazdálkodni) a nagyobbak mindig bekebelezik, hisz anyagi érdekük fűzödik (fűzödött) a taglétszám és a járulékbevétel növeléshez.

Innin 2010.11.26. 20:11:53

@Dracon: A "saját" 8 %-od közteherként elvont 8%, ami most 9,5%, és jövőre 10 lesz. Nem tarthatod meg, levonják a fizetésedből - adó jellegű állami bevétel. Ha állami pénztárnak vagy tagja, oda megy, ha magánnak, oda. A 2% munkáltatói kiegészítés, amit az államiban a tagok nem kaphatnak (negatív diszkrimináció, jogegyenlőség, egyenlő elbánás sérelme, stb.)Viszont most visszaadnak, ha visszatérsz az államiba. A hangulatkeltés nem itt, ott. Nem szeretném a barátodnak nevezni magam, mert madarat tolláról....

Meridian74 2010.11.26. 20:13:03

@Dracon:
<< "te meg azt hogy a Mnyp simán lenyúlhatja a pénzedet és akkor mi lesz?"
Ez benne van a rendszerben de ezt vállaljuk. >>

Azt nem TE vállalod hanem MI, és ebből van nekem elegem.

Innin 2010.11.26. 20:13:55

@Knapp: És a tagoktól levont pénz nem ugyanaz az állami bevétel, melyet átengedtek kezelésre, "öngondoskodás" címszó alatt?

Innin 2010.11.26. 20:15:09

@Knapp: Ja és bekebelezés közben mindenki jól jár, csak én nem...

Dracon 2010.11.26. 20:15:12

@Meridian74:
"Azt nem TE vállalod hanem MI, és ebből van nekem elegem."

Ugyan mit adsz nekem akkor ha bebukom a pénzt???

Szart se.
A pénztár garancia alap fizetné a tőkét arra megy el az általad emlegetett 4.5% fele.

Knapp 2010.11.26. 20:16:47

@Meridian74:

A pénztárak valóban működhetnének alascsonyabb költségekkel, bár a költségszámításnál is érdemes éves szintre vetíteni:
a 4-5% egyszer, bekerüléskor kerül levonásra minden egyes járulékból, az alapkezelési költségek folyamatukban messze nem ekkorák.

Dracon 2010.11.26. 20:17:07

@Meridian74:
"Betétre sincs garancia, max 3millió Ftig, nem tudtad? "

Tudom nagyon jól. De remélem Te erről már lemondtál hogy a viktornak teljen kenyérre.

Meridian74 2010.11.26. 20:17:31

@Dracon: .. amelyet részben az állam garantál, amit viszont az adófizetők állnak.

Meridian74 2010.11.26. 20:18:28

@Dracon: ami eleve nem volt arról le sem mondhattam.

Innin 2010.11.26. 20:20:16

@Dracon: Jól ki van ez találva - ha bukik a pénztár, mi fizetjük a Te megtakarításaidat, adóban...
Jó biznisz ez neked. Nekem nem.

röhögő 2010.11.26. 20:20:26

Nem tudom vettétek-e az adást. A nyugdíjakat emelik január 1-től.
Szép kis mézesmadzag azoknak akik gondolkodnak az átlépésen. Hadd lássák hogy milyen szépen tartják a nyugdíjakat.
Január 31.-el átlépnek, aztán majd februárban jön a bejelentés hogy megvágják a nyugdíjakat.
Fel van ez építve, gyönyörű átverés.

Dracon 2010.11.26. 20:20:36

@Innin:
Kedves nem barátom:
"A 2% munkáltatói kiegészítés, amit az államiban a tagok nem kaphatnak (negatív diszkrimináció, jogegyenlőség, egyenlő elbánás sérelme, stb.)"

Ki tagadja meg tőled hogy a 2% cafetériat befizesd mondjuk egy önkéntes pénztárba?
Ki tagadja meg tőled hogy belépj a manyupba?

Az államiban maradni senkinek sem volt kötelező akkor most jó lenne ha magadba szállnál mert úgy is kezelhetjük a kérdést hogy az miattad lopják most el a pénzünket.

Knapp 2010.11.26. 20:22:18

@Innin:És a tagoktól levont pénz nem ugyanaz az állami bevétel, melyet átengedtek kezelésre, "öngondoskodás" címszó alatt?

Nem. Az az a pénz, ami az állami nyugdíjunkból hiányozna. A magánnyugdíjpénztári tagok a külön számláért cserébe lemondtak az állam által nyújtott nyugdíj 25%-áról.

Innin 2010.11.26. 20:23:01

@Dracon: Mindig viktorozol. Pedig nem róla szól ez a történet. Arról szól, hogy vannak, akik az elmúlt időben jól jártak, de mások rovására. Azt hitték, hogy ez így rendben van. De nincs rendben.

Knapp 2010.11.26. 20:24:19

Az OBA garancia jelenleg 50 000 euró és nem 3 millió ft...

Dracon 2010.11.26. 20:26:09

@Innin:
Mindenkinek meg volt a joga hogy jól járjon, de nem élt vele. Mert szeret az állam csöcsén lógni a langymeleg szocializmusból örökölt állami gondoskodást élvezni.
És mikor ez veszélybe kerül akkor azokat kárhoztatni akik megpróbálták máshogy nem bizva az államban.

röhögő 2010.11.26. 20:26:20

@Innin: "Jól ki van ez találva - ha bukik a pénztár, mi fizetjük a Te megtakarításaidat, adóban...
Jó biznisz ez neked. Nekem nem."

- Ballib oldalról - egyet kell értenem veled. Én nem is léptem be!

Innin 2010.11.26. 20:27:57

@Knapp: nos, volt olyan, aki már beleesett a kifizetésre váró körbe. "Megtakarítása" nem volt elegendő a 25%-ra, várható túlélési faktora azonban igen magasnak tűnt. Ezért a pénztár kötelezte arra, hogy egyösszegben vegye fel (Természetesen az eljárási díjak levonása után), egy részét fizesse vissza az államiba. Most onnan kapja a 100%-ot. Amit mi pótolunk ki adóval. Mert a kipótlásra felvett hiteleket valamiből törleszteni kell, s az természetesen szintén közteher. Csak kicsit több, mert kamat és kezelési költség is van a hitelen....

Knapp 2010.11.26. 20:28:20

@Innin:

Neked fáj, hogy diszkriminatív módon nem fizethetsz plusz 2%-ot az állami közösbe?!
Asszem nem érted: a jelenlegi járulékfizetők járuléka és a leendő nyugdíjuk között nem nagyon lesz összefüggés az állami rendszerben!
Annyi lesz a nyugdíj, amennyi éppen jut az akkori járulékfizetők befizetéseiből.

Na ezen tolhatott volna egy kicsit a mnyp-i tagság.

röhögő 2010.11.26. 20:29:20

@Dracon: Nem érted? Te befektetsz, de ha bukás van arra garanciát az állam vállal, a mi adónkból. Sőt az egész cucc a mi adónkból megy, mert ami hiányzik az államkasszából, arra fel kell venni hitelt, megint a mi pénzünkből. És az így kivont pénz egy részéből működtetik a manyupokat, a plusz adminisztrációt.
Nekem nagyon nem teszik a manyup renccer, 1etértek a +szüntetésükkel, csak hát nem ilyen rákosi féle móccerekkel.

Innin 2010.11.26. 20:30:57

@Dracon: Te az állami csöcsön lógók rovására jártál jól - velem együtt. Én viszont nem akarom tovább gerjeszteni az adósságspirált, mert nem akarom, hogy a gyerekem megszerzett jövedelmének 120%-át adózza le. Vagy eleve adósrabszolgálnak kelljen szegődnie...

Dracon 2010.11.26. 20:33:16

Viszont még annyit hozzátennék hogy ezzel lépéssel az állami nyugdijasok fognak a legszarabbul járni. Mert igy már végképp csődbe fog menni a teljes miskulencia. Raszabadul 3milla tag az állami nyugdijrendszerre 3000mrd amibol kb 1000mrd-ot fog a kormány látni optimális esetben nem lesz elég a tagok plusz 25%-hoz. Ezt tudja nagyon jól a kormány de addigra mikor ezek a nyuggerek éhséglázadásba kezdenek ők már nem lesznek sehol.

Megmondom hogy én mit csinálok. Ha nem lesz ez az őrület megállitva akkor, csinálok egy céget Ausztriában vagy Németországban ott az a fogalom hogy magantulajdon még nem ment ki a divatból. Itthon ez a cég fog számlázni. A pénz ki megy az országból. Egyszer majd mikor elérem a nyugdijkorhatárt akkor benyújtom az igényemet az állami nyugdijra adok egy külföldi bankszámlát hogy oda utalja az állam és iszok belőle egy sört. Tőlem ide több pénz nem fog befolyni amig ez a tolvaj mentalitás az uralkodó

Knapp 2010.11.26. 20:33:22

@Innin:

Ha az említett illető (biztosan vannak vagy kéttucatnyian) az öregségi nyugdíjkorhatárt elérte, akkor belépéskor rosszul döntött!
Én még emlékszem, hogy 13 évvel ezelőtt annak javasolták a tagságot, akinek legalább 20 éve van a korhatárig! Akinek 15-nél kevesebb, annak meg egyáltalán nem.

Egyébként ha a mnyp-ban alig gyűlt össze pénze, akkor gondolod, hogy ugyanaz a 6-8% többet fialt volna az államnál?! Tényleg! Ott most hogy áll az egyenleged?

Commandante Jayasuriya 2010.11.26. 20:34:34

@egy maréknyi dollár:

De csak ha jó keleti szél fújja nemzetünk hajójának vitorláját!

Igaz a közelünkben csak olyan tengerek vannak, ahol kifejezetten nem jó jel, ha keleti szél fúj.
Aggodalomra azonban semmi ok, a Nemzeti Együttműködés dicső csapata, népünk Nagy Navigátorával az árbockosárban, már dolgozik a hajózás sok évszázados szabályainak megváltoztatásán. Nem a szél fújja eztán a vitorlát, hanem majd piros-fehér-zöld vitorlánk keltik a passzát-szelet.

A mi hajónk meg arra megy, amerre...!

Innin 2010.11.26. 20:35:27

@Knapp: Az fáj, hogy úgy jártam jobban, hogy közben adóprés alá helyeztek, de nemcsak engem, hanem unokáinkat is, csak azért, hogy egy picit jobban járjak(miközben nem én, hanem a bankár járt megint jobban). Fáj még egyéb is, pl. az egyenlő elbánás hiánya, és sorolhatnám, de nem is értem a kérdésedet. Esküszöm, a szolidaritás már évtizedek óta nem ballib erény! mindenki csak hivatkozik rá, de mikor itt az ideje, csak a magánvagyon féltése vagyon...

Knapp 2010.11.26. 20:36:46

@Dracon:

Jól beszélsz.

@röhögő:

Már bocsi, de mivel tájékozatlanságból nem léptél be, most próbálod igazolni az akkori rossz döntésed, vagy azt, hogy nagy ívben sz@rtál a jövődre.

Knapp 2010.11.26. 20:39:35

@Innin:

Hahó!!
A te gyermekeidet pont azzal szivatod meg, hogy egy fenntarthatatlan nyugdíjrendszert hagysz rájuk!

Két megoldás lesz: sokkal kevesebb nyugdíj. (ennél már jobb a mnyp-s vegyes rendszer, ami legalább esélyt ad) vagy magasabb járulékok, amit a gyermekeid fognak fizetni.

samer 2010.11.26. 20:41:28

Ne felejtsük el, hogy jövőre kell az IMF hitel első részét visszafizetni ( Bajnai- Oszkó). 2. Én nem léptem be magánnyugdíj pénztárba amikor még választható volt( és nem kötelező, mint később) mert akkor sem tartottam jónak. A válság elvitte a hozamokat, amit eleve kisebb hozamú papírokba fektettek.
3. Amikor kötelezővé tették (IMF nyomásra-MSZP-SZDSZ első kormány) nem kérdezték akarják-e, akkor most minek, ami nem működik, azt nem kell erőltetni. Nem tudom mit gondoltak az emberek, de várható volt, hogy radikálisan kell változtatni, akár a gyarmatosító bank uralom ellenére is, 80 % adósság állománynál nincs már nagy mozgástér (2002-ben ez még csak 51% volt!)
Szerintem nincs szükség mnyp-re, takarékoskodjon maga mindenki és a bankokon keresztül fektesse be a vagyonát. Ennyi.

Innin 2010.11.26. 20:42:04

@Knapp: MNYP tag vagyok. HAHÓ!!!

Dracon 2010.11.26. 20:42:04

@Knapp:
"Két megoldás lesz: sokkal kevesebb nyugdíj. (ennél már jobb a mnyp-s vegyes rendszer, ami legalább esélyt ad) vagy magasabb járulékok, amit a gyermekeid fognak fizetni. "

Remélem akkor is ilyen nagy lesz az urak lelkendezése mikor viktor bejelenti hogy 3000mrd elfogyott ezért most már nem lesz 12.havi nyugdij se hiszen sokáig kapták a 13. havit és most legyenek szolidárisak.

Knapp 2010.11.26. 20:46:41

@Innin: MNYP tag vagyok. HAHÓ!!!

Hja, csak fingod nincs róla, hogy miért...

Uva 2010.11.26. 20:46:46

@samer:
Már akinek van vagyona. Ennyi.

samer 2010.11.26. 20:47:29

Jó éjszakát és pihenést mindenkinek!

Dracon 2010.11.26. 20:48:44

@samer:

Ok szüntessék meg a mnyp-t és kötelezzenek hogy a 10%-omat fektessem be ahol csak akarom, mi a különbség?

Abba nem megyek bele hogy elvegyék azt ami nekem lett volna a nyugdijam.
A 24%ból tartsák el a mostaniakat olyan szinten amennyire telik.
Rugják ki a 600k rokkantnyuggert. legyen differenciált nyugdij emelés mi a farokért kap biszku kötél helyett 500k nyugdijat???

Itt lehetne megoldani a kérdést csak ez szavazat vesztéssel jár.
Inkább abból amit ellopnak infláció feletti emelést kapnak a nyuggerek. Gratula

Meridian74 2010.11.26. 20:49:33

@samer: aki akar az most is tud előtakarékososkodni, meg van önkéntes kiegpénztár is, saját felelőségre. Nekem is van, mert a cafetériámat nem tudtam másra elkölteni - de végülis ez nem baj, ez az önkéntes dolog nem más kontójára megy. Nagy eredményt nem értek el, innen tudopm hogy a mnyp-k sem értek el nagy eredményt, tavaly 3 év alatt 10% hozamot muattak fel, miközben jócskán vontak le a befizetéseimből, a 10% 3 év alatt ha inflációt is figyelembe vesszük a pénz értékét sem tartotta meg. Persze a pénztár jól él belőle, neki itt is tökmindegy milyen eredménnyel fekteti be a pénzt. Hiába van szabad váltási lehetőség az meglehetősen rága és ami most éppen jó eredményt mutat az a jövőben nem biztosan hozza ezt a jó eredméynt azaz váltani sem éri meg.

Innin 2010.11.26. 20:49:41

@Knapp: Szívesen megnézném, amikor Neked folyósítanak az édes manyupok...
De sajna, erre nem fog sor kerülni. Szerinted, ha most nem lép a kormány, 2013-tól (tömeges folyósítások kezdete) hány pénztár dől be hirtelen? Nekem csak a MÁV biztosító jár az emlékeimben. A manyup pedig az öep-hez hasonlóan az évszázad biztosítási csalása. Intézményesített.

Innin 2010.11.26. 20:51:04

@Knapp: Pályakezdőknek kötelező volt a belépés.

Knapp 2010.11.26. 20:51:56

@Innin:MNYP tag vagyok. HAHÓ!!!

Hja, csak fingod nincs róla, hogy miért.

Meg arról sem, hogy ez a 3000 mrd mennyi pénz a 20 000 mrd feletti államadóssághoz képest.

Ebből Viktorék a következő 2-3 évet kihúzzák, a többire meg tojnak.

Dracon 2010.11.26. 20:52:07

@Meridian74:
Mint már mondtam vannak jó pénztárak is. Nekem 11 év alatt duplájára nőtt a befizetésem.

Link Elek 2010.11.26. 20:54:03

a feloszto-kirovo nyugdijrendszerek mind tonkre fognak menni. egytol egyig.
ha Mo-n az van, akkor viszi magaval az orszagot is.
az ok: 10-15 evvel emelkedni fog a varhato elettartam. elobb-utobb minden fejlett allam eljut oda, ahol most japan art: ferfiak 75, nok 85 evig elnek atlagosan.
ha nem a sajat megtakaritasukat elik fel nyugdijkent, hanem a fiataloknak kell eltartani oket az azt jelenti, hogy 100-150%-os nyugdij adot kell kivetni.
ez matematikailag lehetetlen.
kiveve, ha valakit orban viktornak hivnak. az o szavara kenyerbol, es halbol is penz lesz.
mar azok szamara akik hisznek a csodakban.
normalisan gondolkodo emberek szamara a feloszto-kirovo rendszerek mielobbi megszuntetese az egyetlen megoldas.

Dracon 2010.11.26. 20:54:09

@Innin:
"Pályakezdőknek kötelező volt a belépés. "

Ja mert csak igy lehetett elérni azt hogy 2060-ra mikor dől az állami rendszer mér mindenkinek legyen magánja.

Innin 2010.11.26. 20:57:54

@Knapp: Úgy csinálsz, mintha az egész gazdaságpolitikájuk kizárólag a te manyupodra lenne alapozva. Pedig nem.
Én is láttam a bokros laját a TV2-őn, azt sem hiszem el, amit kérdez.

Knapp 2010.11.26. 20:59:10

@Innin:

Miért dőlnének be a mnyp-ak 2013-tól?
Matekozzunk már egy kicsit!
Az átlagos tag még 25-30 évig lesz (lenne) járulékfizető.
2013-ban pár tízezer mehet nyugdíjba a 3 millióból. A pénztáraknak van 400 mrd éves tagdíj bevétele, ebből kéne a legrövidebb időt a pénztárban töltötteket szolgáltatással ellátni.
A szolgáltatás a befizetéseikkel lenne arányos, azaz annak csak csekély százaléka.
Miközben érkezik (érkezne) folyamatosan a pénz...

Azzal meg ne ámítsátok már magatokat, hogy a nyugdíjpénztárakban nincs meg az a pénz, amit mondanak! Levonják a költségeket, abból meg lehet élni... Nem kell ehhez még lopni is.
Ha meg a számokkal trükköznének, akkor nem mutattak volna ki akár 20-30%-os veszteségeket is 2007-2008 táján.

Innin 2010.11.26. 20:59:17

@Dracon: Ja igen, 25%-nyi nyugdíjjal

Dracon 2010.11.26. 21:00:04

@Innin:
"Én is láttam a bokros laját a TV2-őn, azt sem hiszem el, amit kérdez. "

Ebben speciel egyetértünk, remélem ezért még nem változtatod meg a véleményed

Knapp 2010.11.26. 21:02:59

@Innin:

Én nem láttam Bokrost a tv2-n.
Viszont egy Matolcsy-Matolcsy és egy Orbán-Orbán vitát szívesen prezentálok neked az utóbbi 1(!) évben elhangzottakról.

Egyébként én nem ragaszkodnék hozzá, hogy mnyp tag maradj, ha te is megengedőbb lennél azzal kapcsolatban, hogy én viszont így látom inkább biztosítva a nyugdíjamat, illetve azt, hogy a gyermekeimnek könnyebb életük lesz.

Innin 2010.11.26. 21:03:31

@Knapp: Azért, mert ugyanolyan gyors és biztos bevételt jelent a "bankárnak", mint az államnak (mégegyszer: MÁV biztosító).

Knapp 2010.11.26. 21:08:53

@Innin:

Hogy a francba jön ide a MÁV biztosító?

Az OTP, ING, Aegon, Allianz, AXA. Ezekről beszélünk.

Ha párhuzamot akarsz, akkor tessék: kötelezőt és magánnyugdíjpénztárt is szabadon lehet választani.

Aki a nevenincs sz@rt választotta (mohóságból, mert ócsó), az inkább örüljön, hogy nem fizettették ki vele a MÁV tartozását, mivel elvileg egy egyesületnél a tagokkal ezt megtehetik.

Innin 2010.11.26. 21:09:51

@Knapp: Nem tudom tolerálni, hogy mások rovására. Mindenki fizesse a közterheit, és ne akarjon abból magánosítani. Azért közteher - közcélokra. Amit te a közteherből magánosítasz, azzal mások közterheit is megnöveled. Tudom, hogy az elmúlt 8 évben ebből gyarapodtak sokan - és ez természetessé vált. De nem az.

Innin 2010.11.26. 21:13:17

@Knapp: A vezér ott is jól járt. Mások rovására. A tagok ma is nyögik.
Minden biztosító bankár és brókerkézen van. Hogy nem látod te ezt. Nem az ügyfeles néniről beszélek, hanem a nyikhajról, mercivel a segge alatt.

Innin 2010.11.26. 21:16:17

@Knapp: Amit te szeretnél, arra a kétpilléres: állami + ÖNYP is tökéletes megoldás. És tényleg nem más rovására megy.

Dracon 2010.11.26. 21:17:09

@Innin:
"Azért közteher - közcélokra."
Ez nem közteher. itt tévedsz

Amúgy levezetek egy egyszerű számitást.
Tegyük fel hogy jön a törvény elveszik mindenemet.
Ok felállok nem hódolok be és megtartom a manyupot meg egy kis onkentest. kiszámoltam az tiz eves átlagon alapulva amikor is 7% volt a nettó hozam mit kapok a befizetéseim után 25 év múlva, amikor elérem a mostani nyugdijkorhatárt.
250millió jött ki.
Ha csak 500k forintot kapok mint járadékot akkor is 41 évre elég.
Te mit fogsz kapni az államtól 25 év múlva?

erre gondolj mikor majd mégy tüntetni a parizer árának emelése miatt.

Octavia1.8T4x4 2010.11.26. 21:20:35

A T. képviselő úr a leveledet elolvasás nélkül továbbítja Kubatovnak...

Knapp 2010.11.26. 21:23:25

@Innin:

A saját nyugdíjam is közteher lesz. Ha arról gondoskodom, akkor nem lesz akkora közteher, mikor engem kell kifizetni. (25%-ot nyer az állam)

Ha most az ország terhei ezáltal növekednek, ebből a 3 millió pénztártag is kiveszi a részét az egyéb adókon keresztül.
A munkanélkülieket, rokkantnyugdíjasokat, jelenlegi nyugdíjasokat nagyrészt ugyanez a 3 millió ember fogja eltartani évtizedeken keresztül, az egyéb adóterheléseken keresztül.
Mindössze annyi történik, hogy elveszik tőlünk azt az esélyt, hogy több nyugdíjunk lehessen majd 30 év múlva.

Hja! Jó hírem van! A nyikhaj, akinek merci van a segge alatt, jövőre akár havi többszázezerrel magasabb nettót vihet haza a 16%-os adókulcsnak köszönhetően! :)

Knapp 2010.11.26. 21:26:20

@Innin:Amit te szeretnél, arra a kétpilléres: állami + ÖNYP is tökéletes megoldás. És tényleg nem más rovására megy.

A gyerekemnek ettől nem kell majd kevesebb járulékot fizetnie, hanem ugyanúgy 2 nyugdíjast kell majd eltartani a befizetéseiből. Az önkéntes nyugdíjpénztár az egyénnek jó, de az államot, az adófizetőket nem tehermentesíti.

Dracon 2010.11.26. 21:27:06

@Knapp:
"Hja! Jó hírem van! A nyikhaj, akinek merci van a segge alatt, jövőre akár havi többszázezerrel magasabb nettót vihet haza a 16%-os adókulcsnak köszönhetően! :)
"
No igen erre is kell 300mrd a manyup pénzünkből.

Knapp 2010.11.26. 21:28:05

Csak érdekességként:

2009-ben az átlagos díjterhelés 1,12% volt a nyugdíjpénztáraknál. (pszáf adat)

Ezt hazudja Matolcsy 4-5-nek.
Mondjuk azok, akik szerint 2 millió ember elfért a Kossuth téren, könnyen elhiszik.

Dracon 2010.11.26. 21:31:12

Ja amúgy van ötletem hogyan fog megvalósulni a teljes foglalkoztatás orbáni álma.

Az élelmes magyar vállalkozó alkalmazza a 15 purdés réti néger tenyészcsődört ad neki 2 milla fizetést felveszi az állami segilyt amivel a réti néger foglalkoztatását támogatja az állam, majd amikor a csődörünk a 15 gyerek után nem fizet egy forint adót se, akkor a nyereségen osztoznak.

Igy még a purdék is megdolgoznak a pénzükért, totális foglalkoztatás, 1 millió új munkahely.

Innin 2010.11.26. 21:32:55

@Dracon: Nem tévedek. Közteher. Ezért tudja az állam minden következmény nélkül letartóztatni. Azt mondja: levonom, mert törvény mondja ki, hogy ennyi TB járulékot kell fizetned melós, mert ez még a te közterhed, az adón kívül. Aztán azt mondja: van énnekem állami bevételem, hmmm, mire is költsem? Berakom az államiba! Apeh szedi? igen. Közteher. Egyébként: Ne hódolj be, tartsd meg a manyupodat, meg egy kis önkéntest. Soha többé nem utalnak számládra a befizetett közterhedből. Én megmaradok az államinál, és fizetem az önkéntest. Egyikönk sem növeli az adóprést. Nem kell azzal foglalkoznod, hogy én szarul járok-e és tüntetni fogok-e a parizer ára miatt, én nem foglalkozom azzal, hogy mihez kezdesz a 250 milláddal. Élj boldogan, és adjon hosszú életet a 250 milliód, mert ha megmurdelsz a jogosultság elérése után, már csak Te használhatod fel. Nem örökli utánnad senki. A manyupé lesz...

Táskás Tóni 2010.11.26. 21:34:07

@Knapp: Ez a 3000 milliárd kb 2 évre elég a delejes ember kormányának , mivel már most is folyó kiadásokra költik az első átirányított mnyp-i tagdíjat.

Knapp 2010.11.26. 21:34:55

Innin

Ahogy a mercis nyikhajra irígykedsz, abban azért benne van, hogy mire viheted az életben.
Az állami nyugdíjad ezen túl sokat valóban nem fog rontani.

Dracon 2010.11.26. 21:35:46

@Knapp:
Az 1.12%-re még rájön a a garancia alapba való befizetés is. Ami a bedőlés ellen véd minket és nem az állam adója mint ahogy itt állitják.

Ja a pénztárak vagyonának fele állampapir. Tehát akkor hal meg teljesen egy penztár ha az állam is becsődöl.
Szóval az állami garancia is csak csúsztatás hiszen a papirra amugy van garancia. De milyen sokan felülnek ennek.

Táskás Tóni 2010.11.26. 21:35:57

@Dracon: Ki az a kiba...tt nyikhaj , nem tudok rájönni.

Innin 2010.11.26. 21:38:58

@Knapp: Nekem a pénztár jelentette, nem a Matolcsy hazudta.

Dracon 2010.11.26. 21:40:31

@Innin:
"Nem örökli utánnad senki. A manyupé lesz... "

Erre is van gyógyszer.
Amikor érzem hogy már nem sok van hátra akkor növelem a járulékot és kpban odaadom a gyereknek. De ezt te nem teheted meg az államiban mert az egyáltalán nem örökölhető. Csak a hazastársad kaphat utánad özvegyi nyugdijat ha a sajátját leadja.

Knapp 2010.11.26. 21:45:20

@Dracon:

A garancia-díj - azt hiszem - nem haladhatja meg az éves befizetések 0,4%-át.
Ez a teljes mnyp vagyonra vetítve 0,03% körül lehet összességében.
Annak nem találom nyomát, hogy ez az 1,12% tartalmazná...

Knapp 2010.11.26. 21:49:00

@Innin:
Nekem a pénztár jelentette, nem a Matolcsy hazudta.

Mit jelentett neked a pénztár?!
Azt, hogy az összes tag bent lévő összes pénzének hány százalékát költötték el éves szinten, mint költséget?
Nahát.

Knapp 2010.11.26. 21:53:07

Ez a házastársi örökösödés nagy ötlet az állami rendszerben!
30 év múlva a nyugdíjasotthonokban lesz a legtöbb esketés!

Ugye ezzel eleve megfelezik az örökösök számát, hisz csak legjobb esetben is minden 2. ember - a házaspár túlélő tagja - lehet örökös.

Persze a viccet félre téve nincsenek illúzióim: a kétharmaddal kb. 17 mp-ig tart majd egy átlagos júniusi napon csendben eltörölni az örökölhetőség lehetőségét...

Innin 2010.11.26. 21:57:44

@Knapp: Nem irígykedek a mercis nyikhajra. Irritálnak az élet első igazi ökölcsapásáig. Utánna csak szánni tudom őket. A 3 millió MNYP tagból vajon hány érez így?

És meglepődnél.
Egyszerűen a helyén kezelem a pénzt. Nem Isten, nem boldogít, és nem érték és nem cél. Eszköz.

Dracon 2010.11.26. 21:57:52

Ezt azért olvassa el mindenki. Főleg a végét osztán gondolkodjon el azon hogy melyik irány lesz neki jó.

vastagbor.blog.hu/2010/11/26/gabika

Bromden főnök 2010.11.26. 22:02:55

@Captain Kloss: Nem kell megtámadnia, egyszerűen csak nem kell befizetnie a frakciókasszába. Ez a büntetősdi csak klubszabály, jogilag nem érvényesíthető. Ha nem fizeti be, max. kizárják a klubból. Ha aláírattak esetleg vele korábban kötelezettségvállalást, az is semmis, mert a szavazatáért nem vonható felelősségre.

Szerintem.

Tiko 2010.11.26. 22:11:18

Innin meg a másik fidesznyik.. Ugyan honnan a rákból veszitek azt, hogy az állam a TI adótokból garantál nekem bármiféle veszteséget?

Áruljátok már el, hogy honnan jön ez az agyament fos ami elönti az agyatokat???

Knapp 2010.11.26. 22:11:23

@Innin:
Egyszerűen a helyén kezelem a pénzt. Nem Isten, nem boldogít, és nem érték és nem cél. Eszköz.

Ha lenne pénzed, egy kicsit sem irritálna a mercis nyikhaj.
A pénz érték és eszköz. A boldogsághoz is.

Nincs kedved érte túl sokat tenni, ezt elfogadom, de ne ámítsd magad!

Tiko 2010.11.26. 22:12:43

@Dracon: @Knapp:

"Persze a viccet félre téve nincsenek illúzióim: a kétharmaddal kb. 17 mp-ig tart majd egy átlagos júniusi napon csendben eltörölni az örökölhetőség lehetőségét..."

Ennyi. Pont ma, pont ugyanezt mondtam a kollégámnak. Azzal a különbséggel, hogy én nem júniust hanem a nyári időszakot jelöltem meg..

ZON 2010.11.26. 22:15:51

@Innin: Kártékony egy féreg az a Bokros.Polgári kormányunk hivatalba lépve tüstént eltörölte a Bokros-csomag rosszemlékű intézkedéseit: a 15 napos,munkáltató által fizetendő betegszabadságot, illetve a munkáltató által fizetendő táppénz-hozzájárulást.

Vagy én tudom rosszul?

Dracon 2010.11.26. 22:17:33

A kis tetű mikor a sajátját számolja akkor hogy jön ki hogy megéri?

hvg.hu/itthon/20101126_matolcsy_gyorgy_magannyugdijpenztar_tag

Tiko 2010.11.26. 22:21:16

@Dracon: Sajnos ennek a féregnek már megéri. Csak egyszer kell "nemzet"gazdasági miniszternek lenned Abszurdisztánban..

Aztán mint Bokrost, még a CEU-n is alkalmaznak..

Tiko 2010.11.26. 22:24:58

Mi történt Innin barátunkkal? 22 óra után már nem fizetik?

Dracon 2010.11.26. 22:25:56

No ezt nézzétek meg.
De csak óvatosan mert alkalmas a nyugalom megzavarására.

atv.hu/video/video-20101126_selmeczi_gabriella

tcom 2010.11.26. 22:33:22

Orbán legnagyobb haverja, focimeccsekre járnak Csányi. A legnagyobb mag. nyugdíjpénztár az OTP. Akkor a focimeccses jómagyar bankár is eltőzsdézte a pénzt!!!!!?

Mekkora hányadék ember ez az Orbán. A külvilágnak szidni a bankárokat, sunyiba meg jó haver a legnagyobb karvajtőkés? A Csányi meg, aki ezt a megalázást még seggnyalással megfejeli.

tcom 2010.11.26. 22:37:01

Nekem 12 év alatt 2,5 millió gyűlt össze. Még legalább 2 vagy 3 ilyen etapom van. Az a 7-8 millió nagyon jól jönne, a 30000 ft állami mellé, amit majd a 2 millió adózó fizetni tud az 5 millió nyugdíjasnak.

Innin 2010.11.26. 22:38:08

@Knapp: Igazad van abban, hogy nem vagyok hajlandó érte átgázolni mindenkin és mindenen. Mert a pénz nem érték (szofisztikáltabban: számomra mindig ellenérték marad). Csak eszköz. A boldogsághoz vezető úton is. Számomra valóban van az a mennyiség, ami elég.

"Ha lenne pénzed, egy kicsit sem irritálna a mercis nyikhaj."

Ebben tévedsz. A mercis nyikhajban nem az irritál, hogy mercije (pénze?) van egy nyikhajnak. A "mercis nyikhaj" összefoglaló jellemzés akart lenni sajátos viselkedésformával, életstílussal életfelfogással, világnézettel és kapcsolatrendszerrel bíró ifjú pénzemberekre.

Dracon 2010.11.26. 22:43:49

@tcom:
Több lesz mint 7-8 mivel exponenciálisan növekszik.
De csak számoljunk mondjuk 12 millával.
Az 10 évre elég havi 100 rugóval számolva ami csak 3x annyi amit számoltál mint állami.

Dracon 2010.11.26. 22:48:04

@Táskás Tóni:
Az Knapp spanja :D ő példálózik vele :D

tcom 2010.11.26. 22:53:42

Érdemes-e úgy gondolkodni, hogy ennek a kormánynak 4-8 éve van hátra. Valószínűleg kihúzzák 8 évig, amíg kizsarolt, ellopott pénzek kitartanak. De előbb utóbb elfogynak és akkor vagy megszorítás, vagy és adó emelés.

Vagy jön egy kis válság és hamarabb elfogy a lopott pénz. Vagy jönnek a nagy korrupciós ügyek és akkr kiderül, hogy ezek sem jobbak a szocialistáknál. Ennek jelei vannak az 5 milliárdos fényképezés, vagy a 25 évesen kinevezett fideszes apuka kislányai, főosztályvezetők.

Egy szó mint száz, a következő kormány nagy eséllyel visszaállítja a mag. nyugdjpénztárakat. Tehát csak eddig kellene kibírni és jó eséllyel még valami kárpótlás is járhatna.

Én biztosan maradnék a nyugdíjpénztáramnál, de ezek a köztörvényes bűnözők teljesen ellehetetlenítik azokat. Még azoknak a "hülyéknek" sem hagynak választást, akik lemondanának az állami 30 év múlva nagy várható semmiről.
De nem véletlen ez a totális támadás a pénztárak ellen. Mert tudták, hogy lesz 10-20 % minimum, aki még így is a magánt választja, mert számol.

30 év múlva az önkéntes is jobban megérné, mint a várható állami.

Dracon 2010.11.26. 22:59:22

@tcom:
teljesen egyértelmű hogy akinek még van vagy 20 éve nyugdijig annak megéri maradni minden fenyegetés ellenére még akkor is ha nem lesz állami nyugdija.

A pénztárakat meg nem kell félteni megmaradnak lehet hogy nem mind mert itt is érvényes a méretgazdaságosság, de mivel átjárhatóak ezért azok a tagok akiknek bezár a bazár azoknak is lesz hova vinniük a pénzüket.

tcom 2010.11.26. 23:02:38

@Dracon:

Nem beszélve arról, hogy addigra 70 év körül lesz a korhatár, így jobb esetben is 10 évem van élvezni a nyugdíjakat.

A gaz, tőzsdéző pénztárakról annyit, hogy önkéntes pénztárba befitetett 1 milliómat már fizetett ki 10 év után. Ugyanígy kifizetné, a nyudíj idején is.

Csak a hülye magyarnak 0 a pénzügyi ismeret, ezért beveszi a felelőtlen, önimádó politikusok szövegét a szerencsejátékkal játszadozó pénzintézetekről. Kádárt feltámasztva, azt merik mondani, hogy az állam biztosabb gazdája a nyugdíjpénzeknek. Az az állam, aki 4 év alatt feléli a nyugdíjvagyont, úgy, hogy a számlán vezetett pénzünk már csak virtuális lesz. Az összeg nem áll készenlétben, nem kamatozik és nem lesz sehol sem.

Knapp 2010.11.26. 23:07:01

@tcom:

A visszaállítás 4-8 év múlva már nagyon késő lesz a Ratkó-korszakban születettek gyermekeinek.
Ráadásul a most elköltött pénzeket hozamostul nem fogja tudni 3 millió embernek visszatolni a számlájára az akkori kormány...

Érdekes a dracon által belinkelt atv-s Selmeczi interjú. Minha a mellébeszélést némi hazugsággal is fűszerezte volna... (költségek, mnyp öröklés)
Ha Kálmán Olga vigyázna a nyugdíjamra, nyugodtabban aludnék.

Selmeczi ilyennek látja a pénztárakat:
"Amikor Ön bemegy a magánnyugdíjpénztárába, akkor ott megnyomnak egy gombot és látják, hogy ott mekkora összeg van."

tcom 2010.11.26. 23:08:07

@Dracon:

Remélem, hogy igazad van és marad még nyugdíjpénztár is. Habár egy tollvonás és még durvább, teljesíthetetlen feltételeket teremtenek nekik, vagy egszerűen megszűnnek, mert nem éri meg működtetni.

tcom 2010.11.26. 23:15:09

@Knapp:

Én arra gondolok, hogy ha eltakarodnak ezek is végre ,újra indulhatnának a pénztárak az önkéntes befizetésekkel. Sokaknak még így is lenne 20-30-40 évük újra valami biztosat gyüjteni.

Ráadásul az új kormány alkotmány és egyéb ellenvetés nélkül alakíthat mindent vissza. Erről gondoskodott Orbán, saját magát is seggberúgva.

zozo6296 2010.11.26. 23:17:18

Ama 1357-es irányítószám nem bassza a poszt toló szemét??

Knapp 2010.11.26. 23:17:47

@Innin:

Mi a fenét foglalkozol egyáltalán mercis nyikhajokkal?!
Ők nyilván boldogtalanok, te meg nem vagy az, mert egyébként sem vágysz arra az életstílusra.
(persze így is mindent pontosan tudsz a mercis nyikhajokról, ami hatalmas szerencse.)
Bár egyszer egy módosabb embertől hallanám, hogy a pénz nem boldogít, de amíg csak csórók hangoztatják, nem akarom elhinni! :)

Dracon 2010.11.26. 23:20:35

@tcom:
A pénztárak költsége 2 nagy részből áll.
1. Vagyonkezelői költség - ezt kapja az a bank aki forgatja a vagyont.
2. folyósitási költség - ez a pénz utalásának dija

Ez a két költség benne van abban amit fognak tőled.

1. a bank fog engedni az árból mert az ilyen munka határköltsége nulla
2. utalási költség legfeljebb levonásra kerül a nyugdijból

A pénztár egyéb költsége a tagok számától függ, ügyfélszolgálat létszáma telephelyei stb. Ezek kis részét képezik a költségeknek.

Lehet hogy kis kevés vagyonnal rendelkező fiatal pénztárak mint pl.Premium vagy a Generali akik most alakultak és beletenyereltek a válságba, be fognak zárni. De a nagyok és azok akik külföldiek és kivülről tudják a dolgot finanszirozni biztos maradnak.

Knapp 2010.11.26. 23:21:26

@tcom:

Az a birka tömeg, amely most elhiszi, hogy "csak az állam képes garantálni a nyugdíjak értékállóságát", az sosem fog öngondoskodni. Talán még a gyermekeik sem. (ez a Viktátor legellenszenvesebb tulajdonsága: hatással van az emberekre és inkább a középkorba vezeti őket, mint a 21. századba)

Ráadásul az idő is nagyon fontos tényező egy megtakarításnál. Amikor már a tőke hozama is hozamokat termel...
Ez az idő mindenképpen lerövidül és már nem pótolható.

Innin 2010.11.26. 23:22:21

@tcom: Az a baj, hogy Te is, mint Dracon összemosod az MNYP-t az ÖNYP-vel.
Nekem mellesleg az ÖNYP 12 év után 85.000 Ft-ot ajánlott hozamkifizetésre. 2009 első félévében elbukták 10 év hozamát. Abban az évben több volt a hozamveszteségem, mint a havi 30.000 Ft-os éves befizetésem. Mondták, no para, amíg tart a "tőkém", nincs gond. Ha az MNYP megmarad, hasonló "gazdálkodásra" lehet számítani, hiszen kiküzdötték maguknak a kockázati portfóliókat, a nagyobb hozamok reményében.

Innin 2010.11.26. 23:24:27

@Knapp: Nem vagyok csóró. Csak újkeletű likviditási gondjaim vannak :)

Knapp 2010.11.26. 23:25:50

@Dracon:

Ha a visszalépés kezdeményezéséhez kellene aktívnak mutatkozni, akkor el is hinném, hogy sokszázezernyi tag döntene a maradás mellett.
Így viszont a bizonytalanok is automatikusan átkerülnek.

Talán úgy lehetne "sztrájkolni" ez ellen, ha 2999 999 tag (Innint nem számolom) egységesen a maradás mellett nyilatkozna.

Dracon 2010.11.26. 23:27:16

@Innin:
Ahogy mondtam nem akkor kell kiszállni a boltból mikor legszarabb állapot van.

A portfóliót meg te választod, ha van 20 éved akkor válaszd a növekedésit amit kockázatosabb de hosszabb távon többet hoz. Ha kevés időd van hátra akkor használd a klasszikusat ami szinte kizárólag államkötvény és BUX részvény.

Dracon 2010.11.26. 23:29:13

@Knapp:
Az a baj hogy a ONYF-ben kell személyesen kérni azt hogy maradhass.
Lesz gondolom naponta félóra ügyfélfogadás, reggel hattól.
Kitalálták a gecik hogy hogy ne tudj maradni.

Knapp 2010.11.26. 23:33:38

Te Innin, nem érzel abban ellentmondást, hogy az egyik pillanatban azzal vádolod a pénztárakat, hogy sz@rnak a hozamokra, majd utána 1 órával az a gondod, hogy "kiküzdötték maguknak a kockázati portfóliokat a nagyobb hozamok reményében"? :)

Egyébként kicsit későn, de rájöttek, hogy konzervatív befektetési politikával esélytelen, hogy az inflációt jelentősen meghaladó hozamokat érjenek el a pénztárak.
Aki meg csak évtizedek múlva megy nyugdíjba,- és ért egy picit hozzá, - még örült is, hogy 2-3 évig alacsony áron töltögették fel neki a kockázatosabb portfólióját részvényekkel és befektetési jegyekkel!

Hja, akinek meg csak pár éve van a nyugdíjig, az meg meg is érdemli, ha nem a konzervatív lehetőséget választotta!

Innin 2010.11.26. 23:34:02

@Dracon: A válság az válság. Az emberek a saját megtakarításaikat válság idején túlélésre kénytelenek felhasználni. Az állam a saját bevételeit válság idején a túlésre fogja felhasználni. A hitel mindkét szegmensben almás ilyenkor.
A külföldi pénztárak meg a bankokhoz és multikhoz hasonlóan gyengítik a gazdaságot azzal, hogy a hasznot kiviszik az országból, így a holland nyugdíjasok nem fagynak meg télen, a dán nyugdíjasok ingyen fogsort kapnak a legjobb minőséget, és ingyen járnak pedikűröztetni (dán nyugdíjastól tudom)....

tcom 2010.11.26. 23:36:00

@Innin:

2009 elején az állam hány 100 milliárdot bukott el?

Amíg nem volt válság nem buktak. Nekem az önkéntes 800000-t fizetett 10 évnyi befizetésre. Az is igaz, hogy a rohadt, mocskos külföldi karvajtőke tulajdonában lévő vállalatom minden egyes % saját befizetése után 3%-ot fizet be a számlámra.

Nyilván ugyanezt megteszi a kő-hófehér-népnemzeti magyar munkáltató is.

Azt is elfelejted, hogy mit tud biztosítni majd az állami nyugdíj 30 év múlva a várható demográfiai adatok láttán? 2 millió járulékfizető, 5 millió nyugdíjas. Erről te sem beszélsz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ennek ellentételezésre lenne szükség a mag. pénztárakra. Az is megoldás lenne. hogy a hozzád hasonló gondolkodású menjen az államhoz, aki meg akar az maradjon a magánnál. De még ezt sem hagyják meg, mert komoly rész maradna a magánnál, mindenféle fenyegetés ellenére.

Dracon 2010.11.26. 23:39:00

@Innin:
Én nem kárhoztatom a multit hogy kiviszi hasznot, én is kivinném neki kint vannak a tulajdonosai.
A baj inkább az hogy a multi még az olyan semleges piacon is mint a nyugdijpénztár jobb eredményt ér el mint a magyar.
És akkor ne csodálkozzunk ha oda megy nép a pénzét fialtatni. Én is látok az ALDI parkolóban Nagy Magyarország meg jobbik matricával felcimkézett terepjárót. Eddig tart a nagy magyarság. Oda megy szittyamagyar ahol olcsóbb a kannás bor.

Knapp 2010.11.26. 23:41:51

@Innin:A válság az válság...

Normális kormányzat válságban nem csökkenti a magas jövedelműek szja-kulcsát több, mint a felével.

Csak ha esetleg maga is magas jövedelmű... (és fél attól, hogy 4 év múlva már nem lesz az)

tcom 2010.11.26. 23:44:51

@Innin:

"A külföldi pénztárak meg a bankokhoz és multikhoz hasonlóan gyengítik a gazdaságot azzal, hogy a hasznot kiviszik az országból,"

MIközben a nagyobb rész a hófehér magyarok tulajdonában, Orbán kedvenc karvajtőkés, eltőzsdéző, focista haverjánál az OTP-nél van.

Ma mindenki eldöntheti, hogy magyar, vagy külföldi tulajdonú pénztár tagja. A rohadt többség mégis a hasznotkivivő külföldi pénztárnál van. Lehet, hogy mert kevésbé verik át a népet, mint a magyar bankok, biztosítók?

Milyen álszent gondolatok ezek. Neked milyen TV készüléked van? Videoton? Ha nem, akkor a rohadt külföldieknek fizetsz hasznot, hzogy a japán nyugdíjason LED TVzhessenek. Milyen autóban ülsz? Netán a német nyugdíjasok új autóvásárlását segíted elő?

Innin 2010.11.26. 23:46:14

@Knapp: Te nem érezted az iróniát?
Ha az emlékezetem nem csal, nem írtam olyat, hogy szarnak a hozamokra - az MNYP-k keze ebben nagyon sokáig meg volt kötve (szerencsére, mert úgy jártak volna a tagok, mint én az önyp-vel). A portfóliós rendszer bevezetését már az előző érában kiküzdötték az MNYP-k, ha jól tévedek, idén már be is soroltak - a legkockázatosabba - sokkal nagyobb buli állami garanciával (és állami nyugdíjfizetési garanciával!) a hátunk mögött tőzsdézni a mások pénzével, mint a kicsiny hozamokra kárhoztatva tengetni az életet...

Innin 2010.11.26. 23:48:36

@Knapp: A Bajnai kormányzat 15 Millióra emelte 2011-től a 17%-os sávhatárt. Az most magas jövedelem, vagy nem. Adócsökkentés a felére, vagy nem?

tcom 2010.11.26. 23:53:06

@Dracon:

Igen a magyar nem tudatos vásárló. Még a legnagyobb kokárdás nemzeti atyaúristen is kínából rendeli a nagymagyar, és a nyilas zászlót.
Ha a többség inkább magyar árukat venne avval nagyon segítenék az országot. Fáj a szívem, amikor látom, hogy tálca külföldi, ócska söröket visznek ki jómunkás emberek a boltból, mert az 20 Ft-al olcsóbb, mint a magyar.

A magyar már csak ilyeen. 10 Ft-ért eladja a saját anyját és akkor a alegboldogabb, ha haldoklik a szomszéd tehene is.

Vesztes népség vagyunk. Nem is értem mit keresek még itt?

Dracon 2010.11.26. 23:54:35

@Innin:
Már az is sok volt de viktorka 19re húzott lapot és eltörölte a felső határt majd adott gyerekkedvezményt, amit ellentételezett azzal hogy a jóváirást csökkentette.
Eredmény:
1. 300mrdos ütés a költségvetésen
2. a fiatal gyerektelen pályakezdők fizetése 10k nettó minusz!
3. Bruttó 290k-ig a gyerektelen családoknak kevesebb jön. 1-2 gyerekkel szinten maradnak.

Akkor hova megy el a 300mrd??? A kőgazdagok bankszámlájának hizlalására.

Ezek a tények.

Knapp 2010.11.26. 23:59:45

@Innin:

Hm. Az önkéntes pénztárakban már korábban is meg volt a portfólióválasztás lehetősége. Ha nem éltél vele, az a te bajod!

Kicsit késve, de elárulom, 2009 januárja óta hogyan működnek kötelezően a magánnyugdíjpénztárak! :)

"Mikor válthat Ön portfóliót?

A törvény értelmében Ön 6 havonta helyezheti át megtakarításait egyik portfólióból a másikba. A portfóliók összehasonlítására alkalmas adatokat a PSZÁF honlapján találhat. A portfólió váltás díja az Ön számláján lévő mindenkori összegnek egy ezreléke, de legfeljebb 2000 Ft.
Mi történik, ha Ön mégsem választ portfóliót?

Amennyiben Ön nem választ portfóliót, akkor a pénztár, a törvényben előírtaknak megfelelően, automatikusan besorolja Önt egy portfólióba a nyugdíjkorhatárig hátralévő idő alapján. Eszerint:

0-5 év klasszikus
5-15 kiegyensúlyozott
15- növekedési"

Abba kár belemenni, hogy olcsón vagy drágán szeretsz részvényt vásárolni, mivel neked nem számít a pénz, de azért tudd, hogy a válság, a tőzsdei mélypont idején automatikusan befizetésre került mnyp-i járulékokból nagyon jó vásárt csináltak a pénztárak a tagoknak.

Innin 2010.11.27. 00:03:56

@Knapp: Számolj még hozzá úgy 1.999.999-et.

Dracon 2010.11.27. 00:05:43

A rohadt bolsevik anyjukat....

"18. §: ... (aki a mnyp-ban akar maradni) személyazonosságának ellenőrzése céljából személyesen, a Nyugdíjbiztosítási Alap kezeléséért felelős nyugdíjbiztosítási szervnél (...) kell nyilatkoznia."

Innin 2010.11.27. 00:06:03

@Dracon: Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast....

Knapp 2010.11.27. 00:06:32

@Innin:
2 millió?! Az pont egy Kossuth-térnyi...

Dracon 2010.11.27. 00:12:12

@Innin:
"Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast"
Mutass nekem egy olyan statisztikát ahol a magyar családokban nagy százalékban vannak 3 vagy több gyermekes családok.

Nem hiába tette azt az összes szittyamagyar kormány hogy csak 3 gyerektől kezdte el igazán támogatni a családokat, mert igy elég sok pénzt takaritott meg.
Jut eszembe a mostani nagy adokedvezmény is 3 gyereknél ugrik meg igazán. valamit tud ez az orbán.

Én eddig csak a réti négerek keltetőtelepeiről hallottam ahol sok puruttya van azoknak meg ober mindegy az adócsökkentés mert adót eddig se fizettek.

Knapp 2010.11.27. 00:13:21

@Innin:
Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast....

Hahaha! :)
Te ezt bevetted?! Ha a gyermektelen átlagjövedelműek nettója csökken, akkor majd gyorsan dugnak egyet, hogy havi 10 000 ft-tal növekedjen a bevételük?!
Érdekes logika egyébként, hogy akik a romákat azzal vádolják, hogy a családi pótlék reményében szaporodnak, most azt várják az igaz magyaroktól, hogy anyagi érdekből vállaljanak gyermeket...

Hja és gondolom azon sem filóztál, hogy a meglévő gyermekek után jár az adóalap csökkentés, tehát pl ott is, ahol "anyu" már 40 éves és szült 3 gyermeket és egyébként 1,5 millió a család havi nettója.
Ők köszönik a havi 300 000 pluszt, de aligha fognak még demográfiai hullámokat kelteni a hevereőn az X-Faktor helyett!

tcom 2010.11.27. 00:19:34

@Knapp:

Ha havi 100 ezer maradna is, az sem növelné a gyermek születéseket. Ma a fiataloknak az élj a mának, egy életed van, fanta, buli , haverok jön a csapból. A gyermeket vállaló az lúzer, szerencsétlen hülye. Ahelyett, hogy a kocsmába járna, vagy bulizni pelenkázik.
Másrészt elég idegesítő, ha a Doom 6-ban pont akkor kezd ordítani a gyerek, ha épp megjött az ellenfél. A plazma TV-n nézett dvd sem az igazi, ha botladozó gyereket kell terelgetni.

Ez a nyugati világ nagy baja. A nagy jólétben elpusztítja magát, kiöli az ösztönös viselkedést, késztetést.

Innin 2010.11.27. 00:20:33

@Dracon: Úgy van. Őket nem támogatjuk jobban. Tekintettel arra, hogy nem igazán közteher viselők, inkább felélők.

Dracon 2010.11.27. 00:20:55

@tcom:

"Ez a nyugati világ nagy baja. A nagy jólétben elpusztítja magát, kiöli az ösztönös viselkedést, késztetést. "

A legjobb fogamzásgátló a poronty aki ott alszik köztetek. Tapasztalatból tudom

tcom 2010.11.27. 00:24:03

@Dracon:

Az adóváltozások Orbánra vannak szabva. A nagy fizetése, 5 gyereke miatt 100 FT is marad nála. A magán nyugdíj elvesztését kárpótolja anyuci szőlőbirtoka, illetve annak milliárdos értéke. Mire aggódjon? Ráadásul mindig talál nagybarmot, aki a felelős államférfit látja benne és ellátja támogatással.

tcom 2010.11.27. 00:28:16

@Dracon:

DE mi már lúzerek vagyunk. Ráadásul a mocskos gyerekek miatt nem tudok kukát gyujtogatni, TV székházat kifosztani, tankot elkötni és még csak nyilas zászlót sem lebegtetni a Fidesz gyűlésen.

Valahogy inkább a gyermekeimmel vagyok inkább. Ahelyett, hogy élőben láthassam a Kedves Vezetőt.

Knapp 2010.11.27. 00:28:33

@tcom:

Amit leírtál, az igaz, de normális esetben életkori sajátosság, ami egy idő után megváltozik, elmúlik.
Az ösztönös viselkedés a fajfenntartás ösztöne is, ami a bulizós életmódban is benne van. (hódítani, vadászni, ez az előjáték!)
Az meg nem feltétlenül baj, ha csak akkor vállal gyereket valaki, ha már nem a Doom6 a kedvenc időtöltése...
Aztán ha tényleg tudsz örülni az érkező jövevénynek, akkor kiderül, hogy több boldogságot szerez, mint bármi más az életben!
...És kis idő múlva azon gondolkozol, hogy kéne még egy.

Igazából az a "gond", hogy 30 alatt a nők tanulnak, próbálnának karriert csinálni, no meg válogatósak! :)
30-35 között néha kiderül, hogy mégis rossz lóra tettek és nekik nincs annyi folytatás megírva, mint amit a Szex és New Yorkban láttak. Aztán 40 felett már rohamosan csökken az esély, hogy valaha gyermekük legyen...

Innin 2010.11.27. 00:34:06

Na most tartunk az értéknél. Szerintem. Jó éjt.

Meridian74 2010.11.27. 02:45:48

a vastagbőr aktuális posztjához és ide is kapcsolódóan ide is leírom azt amit a másik blogra írtam:

Szóval:
A posztban (vastagbor.blog.hu/2010/11/26/gabika?fullcommentlist=1#comments) vízionizált távoli jövőben bekövetkező események kapcsán azt valaki átgondolta már, hogy ha tényleg 4 millió nyugdíjas lesz, meg 3 millió cigány (nemdolgozó) és emellett 2 milliónál kevesebb adózó csak, akkor mi lesz az állammal?
TOTÁLIS CSŐD, ami nemcsak az állami pénzeket viszi el, hanem a magán-nyugdíjpénztári pénzeket is, még akkor is, ha időközben azt visszaadnák mindenkinek...

Szóval lehet hőbörögni, meg huhogni, nyugdíjad így se, úgy se lesz - ha olyan helyzet alakul ki, amit írtatok.

igényes 2010.11.27. 07:06:49

Ahogy Orbán Győzike és pereputtya, koleszes társai munkahelyhez jutottak, miért nem juthat munkahelyhez a nép. Kimegy ugye Győzike Moszkvába és a pénzünkből kivásárolja Putyint a MOL-ból és a MALÉV-ból. Lehet, hogy olcsó kinai munkaerőt hoz be majd Győzike?

bierkamp 2010.11.27. 07:19:21

@Meridian74: ez elgondolkodtató----tényleg. A cigányok egyre többen lesznek ( még min. elnök is van belőle)...a nyugdíjasok is gyűlnek....kevés a munkahely, kevesen dolgoznak és adóznak. Ez a vizió nincs messze:)

fátum 2010.11.27. 07:41:18

@Meridian74: Érdekes helyen lehetsz. Nekem az ING-nél a tavalyi 30% feletti hozam bőven visszahozta az előző évi veszteséget.

A képviselő is pénztártag, nem? Ő is épp annyit (vagy többet :-)) veszít, mint a többiek, nem? Ti. nem minden képviselő milliárdos. Sokuknak ugyanúgy komoly veszteség ez az államosítás.

Sferrari 2010.11.27. 07:49:59

Ti még hisztek a mesében? :D minek növeljük a szemét létszámát? mert egyből a kukában landolna ...

Id. Lencsés István 2010.11.27. 08:09:21

Orbán neki megy az orosz medvének! Orbán győzni fog?

Vlagyimir Putyin az uniós szabályozás megsértésének tekinti, hogy az orosz Surgutneftregas (Szurgutnyeftyegaz) nem gyakorolhatja tulajdonosi jogait a Molban, noha 21,2 százalékos részvénycsomaggal rendelkezik.

Az Interfax orosz hírügynökség szerint Putyin a legnagyobb német vállalatok vezetőivel tartott találkozón kijelentette: "A legnagyobb kőolajtermelő magánvállalatunk, a Surgutneftegas megvette a magyar Mol 20 százalékát. Mindent elkövetnek, hogy képviselőit kiszorítsák, ne engedjék be őket a társaság vezető testületeibe, és ez megszeg minden törvényt és szabályt".

nemezisazis 2010.11.27. 09:14:49

ami eddig történt is szar volt.
de vagy egy összegben fizeted ki, úgy hogy jó ideig fel se tűnik, vagy folyamatosan apránként úgy, hogy éhen halni se marad pénzed. nem feltétlenül neked persze, de az emberek túlnyomó többségének.

melyik legyen? esetleg állami szinten ússzunk az árral ne próbáljunk meg lábra állni, és ha már ilyen nagy szar van, lépjünk vissza egy szintet szerbiáig?

spórolni sok mindenen lehetne, de az túl lassú. eddig kellett volna. az elmúlt pár évben. bár elkezdeni sosem lenne késő, de az emberek nem akarják igazán.

vagy sokkal inkább csak:

♫nekem mindegy, csak a színe legyen vörös♫

így vagytok, mi?

szjm 2010.11.27. 09:21:42

@Dracon: na azt megnézném :) hogy számoltad?

gorcsev54 2010.11.27. 09:44:35

Én nem értem miért arról megy a vita,hogy kell-e MNYP-vagy nem ? Ezt igazából egyikünk se tudja és a megoldást sem, bár lehetne gondolkodni.Miért nem arról beszélünk ,hogy Magyarországon hol a jogbiztonság a tervezhetőség stb.(bár eddig sem volt)Szerintem a lényeg vissza lehet terelni az embereket az állami nyugdíjba átgondoltan normálisan kommunikálva stb.De ez amit Matolcsy és Orbán művel ,lop csal okirat hamisítást (az eddigi nyugdíj egy szerződés)zsarol hatalommal visszaél fenyeget stb. ez nem megoldás ennek meg lesz a kára.Azon kívül mindenki beszél a nyugdíjasok számáról (aktív keresők számáról)és valahogy mindenki elfelejtkezik a fekete gazdaságban "dolgozó" százezrekről-csak egymásra mutogat 3,5 millió ember, hogy én ennyit teszek a közösbe te annyit,közben százezrek semmit másik tízezrek meg még abból is folyamatosan lopnak (most is , a Fideszesek sem kivételek)És még az is egy kérdés mire költi a kormány az így ellopott pénzt és majd amit ég fog.

ludaskása 2010.11.27. 10:39:11

Nos, én elküldtem. Innen is üdvözletem küldöm Kubatov adatvédelmi biztos úrnak.

Vécsey László országgyűlési képviselő részére
Országház
Budapest
Kossuth tér 1-3.
1357

Tisztelt Képviselő Úr!

"Én, Vécsey László, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy ………… munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"

Ismerős Önnek ez a részlet? Igen, Ön ezt az esküt tette 2010. május 14-én. Ön a mi, a választói szavazatával jutott be az Országgyűlésbe, hogy ott választói akaratához híven és lelkiismeretesen járjon el.

Kérem, gondolkozzon el egy pillanatra a magánnyugdíjpénztári törvénytervezet kapcsán: ez az Ön választóinak az akarata? Ez a törvény összhangban van a lelkiismeretével? Ön szerint ez a törvény valóban a Magyar Köztársaság népének boldogulását segíti elő?
Amennyiben bármelyik kérdésre NEM a válasza, úgy kérem, ne degradálja magát a Fidesz szavazógépévé – annál is inkább, mivel képviselői esküjében nem szerepel se a párt- se a frakcióhűség -, hanem lelkiismerete és választói akarata szerint NE szavazza meg azt a törvényt, amelyik 3 millió magánnyugdíj-pénztár tagot foszt meg az öngondoskodás lehetőségétől.

Kérem mindezt azért is, mert életkorából fakadóan valószínűsítem esetleg ön is magánnyugdíjpénztári tag, így önmagára és családjára nézve is fájdalmas pénzügyi döntést kell meghoznia, mely magántulajdonának államosítását jelenti.
Felhívnám figyelmét, hogy frakciótársa, Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úr is magánnyugdíjpénztári tag, aki eddigi magánjellegű gazdasági döntéseivel a meglévő második nyugdíjpillért támogatta, bízott benne, biztonságosnak ítélte. Gondolom, egy közgazdász doktor magánvagyonát illetően felelősségteljes és racionális döntéseket hozott az elmúlt 12 évben, így nem véletlen, hogy a polgárjogilag örökölhető, tényleges magántulajdont képező nyugdíjszámlát választotta. (forrás: hvg.hu/itthon/20101126_matolcsy_gyorgy_magannyugdijpenztar_tag)

Remélem, minél több honfitársam cselekszik hozzám hasonlóan (zsakfalu.blog.hu/2010/11/26/kepviseloink), és hívja fel képviselője figyelmét erre a súlyos morális és gazdasági kérdésre, így frakciótársaival érdemi eszmecserét folytatva arra a döntésre jutnak, hogy nem támogatják ezt az elvtelen előterjesztést.

Kérem ne feledje, "A becsületesség a legjobb politika." (forrás: www.vecseylaszlo.fidesz.hu/index.php)

【ツ】AniCica007【ツ】 2010.11.27. 10:47:59

@Meridian74:
te vagy a nettó hülye. az 4,5% a mnyp-ak működési költsége, abból kapja a hülye mnyp-i dolgozó a fizetését. és hidd el, nemcsak annyian vannak, akik nem szeretnék, hogy viktátor ellopja a pénzét, akik itt kommentelnek. a mnyp-ak ügyfélszolgálatára dőlnek az email-ek, hogy ők bizony nem adják a pénzüket. és azzal ők is tisztában vannak, hoogy nem 200%-os hozamot kell várniuk egy portfóliótól. de szívesen mesélek még a mnyp-i rendszerről, portfóliókról,azok hozamairól. tudom, mert mnyp-nál dolgozok.

kisa 2010.11.27. 10:56:36

@ludaskása: :-) Nagyon jó. Főleg, hogy a matolcsyst is betetted, ez új info, a levél megírása után került nyilvánosságra. :-)

Dracon 2010.11.27. 10:59:48

@szjm:
Mit hogy számoltam?

Meridian74 2010.11.28. 06:57:28

@AniCica007: Gondolom te nem annál a 3 mnyp-nél melózol akik eddig csődbe mentek (mármint az Orbán kormány előtt).
A nettó hülyeség és a te vagy a nettó hülye között a személyeskedés a különbség, gondolom téged küldtelek el a halál faszára telefonon, amikor bepróbálkoztál nálam a nyugdíjpénztárváltásra hozzátok...

【ツ】AniCica007【ツ】 2010.11.28. 10:05:55

@Meridian74:
köszi, de mellé :) nem az ügyfélszolgálaton dolgozok :)
"Gondolom te nem annál a 3 mnyp-nél melózol akik eddig csődbe mentek" --> ez hogy jön ide?
másrészt meg az engem sért, hogy azt mondod,hogy a mnyp-ak lenyúlják a pénzt, mert egy kicsit sem gondol bele abba senki,hogy azt a 4,5%-ot valójában mire is fordítják. mert ez olyan,mintha azt mondanám,hogy én is lopom a pénzt...
süti beállítások módosítása