Ughy Attila Országgyűlési Képviselő részére
Országház
Budapest
Kossuth tér 1-3.
1357

Tisztelt Képviselő Úr!
"Én, Ughy Attila, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy ………… munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"


Ismerős Önnek ez a részlet? Igen, Ön ezt az esküt tette 2010. május 14-én. Ön a mi, a választói szavazatával jutott be az Országgyűlésbe, hogy ott választói akaratához híven és lelkiismeretesen járjon el.


Kérem, gondolkozzon el egy pillanatra a magánnyugdíjpénztári törvénytervezet kapcsán: ez az Ön választóinak az akarata? Ez a törvény összhangban van a lelkiismeretével? Ön szerint ez a törvény valóban a Magyar Köztársaság népének boldogulását segíti elő?
Amennyiben bármelyik kérdésre NEM a válasza, úgy kérem, ne degradálja magát a Fidesz szavazógépévé – annál is inkább, mivel képviselői esküjében nem szerepel se a párt- se a frakcióhűség -, hanem lelkiismerete és választói akarata szerint NE szavazza meg azt a törvényt, amelyik 3 millió magánnyugdíj-pénztár tagot foszt meg az öngondoskodás lehetőségétől.


Budapest, 2010. november 26
Tisztelettel


XY
választópolgár

Nos, úgy gondolom, hogy demonstrációkkal, tüntetésekkel, petíciókkal nem lehet a Fidesz-úthenger útjába állni. De ha elég sokan elküldjük ezt a levelet Fidesz-KDNP-s és Jobbikos (ha van ilyen) egyéni képviselőnknek – természetesen postai úton vagy e-mailben, aláírva -, akkor talán-talán van egy nagyon halvány esély, hogy lesz egy-két lelkiismeretes fideszes képviselő, aki nem szavazza meg a törvényt. Vagy ez teljesen elképzelhetetlen? Nem érne meg egy próbát?

Az egyéni képviselők megkereshetők itt.

Cím: Országház

1357 Budapest, Kossuth tér 1-3.

És az e-mail cím:  ktk@parlament.hu

 

Szerző: kisa  2010.11.26. 08:55 240 komment · 5 trackback

Címkék: Tartalom: Politika

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr62474138

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Néma gyereknek anyja se 2010.11.28. 20:33:19

Ceterum censeo, csak hogy legutóbbi posztomra utaljak, abban látom az esélyt, ha világosan és sokan megfogalmazzák aggodalmukat a fidesz politikájával szemben. Ugyanakkor vitatkoznék kisával, a zsákfalu szerzőjével, hogy csak „demonstrációkkal, t...

Trackback: Kormányzati K.O. 2010.11.27. 08:20:44

jósló mese Atyafiak, nagy össznépi felhördülés kísérte a narancssárgában szorítóba lépett kormányzati játékos legutolsó mozdulatát! Több kellemetlen szurkálása volt már Matoljki és csapata taktikájának, még a tisztánlátását is megzavarta a Magyar Nép S...

Trackback: Egy rekvirálás margójára 2010.11.27. 07:22:02

A magánnyugdíj-pénztárakban megtakarított összegek költségvetésbe visszaemelése mellett akadnak indokok. A költségvetés egyik legnagyobb visszahúzó tényezője a jelentős, a GDP arányában 80% fölötti adósság. Ennek és kamatainak törlesztése k...

Trackback: A nyugdíjsztori 2010.11.26. 19:01:02

A magánnyugdíjpénztári megtakarítások államosításának szerdai bejelentése óta az Index címlapján több blogger szaktárs véleménye is megjelent az ügyet reflektálva. Egy közös volt bennük: az ellenvetés, az elutasítás. Olvashattunk egyéni sérelmekről, el...

Trackback: Mi lesz a nyugdíjakkal? 2010.11.26. 17:23:47

Elég nagy a felhördülés ezzel a "szabad" pénztárválasztással kapcsolatban, de a tárgyilagossággal nem nagyon találkoztam, inkább csak hőbörgéssel. Leszögezném, hogy én sem repesek örömömben akkor, amikor belekényszerítenek bármibe.1998-ban se...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Innin 2010.11.26. 21:03:31

@Knapp: Azért, mert ugyanolyan gyors és biztos bevételt jelent a "bankárnak", mint az államnak (mégegyszer: MÁV biztosító).

Knapp 2010.11.26. 21:08:53

@Innin:

Hogy a francba jön ide a MÁV biztosító?

Az OTP, ING, Aegon, Allianz, AXA. Ezekről beszélünk.

Ha párhuzamot akarsz, akkor tessék: kötelezőt és magánnyugdíjpénztárt is szabadon lehet választani.

Aki a nevenincs sz@rt választotta (mohóságból, mert ócsó), az inkább örüljön, hogy nem fizettették ki vele a MÁV tartozását, mivel elvileg egy egyesületnél a tagokkal ezt megtehetik.

Innin 2010.11.26. 21:09:51

@Knapp: Nem tudom tolerálni, hogy mások rovására. Mindenki fizesse a közterheit, és ne akarjon abból magánosítani. Azért közteher - közcélokra. Amit te a közteherből magánosítasz, azzal mások közterheit is megnöveled. Tudom, hogy az elmúlt 8 évben ebből gyarapodtak sokan - és ez természetessé vált. De nem az.

Innin 2010.11.26. 21:13:17

@Knapp: A vezér ott is jól járt. Mások rovására. A tagok ma is nyögik.
Minden biztosító bankár és brókerkézen van. Hogy nem látod te ezt. Nem az ügyfeles néniről beszélek, hanem a nyikhajról, mercivel a segge alatt.

Innin 2010.11.26. 21:16:17

@Knapp: Amit te szeretnél, arra a kétpilléres: állami + ÖNYP is tökéletes megoldás. És tényleg nem más rovására megy.

Dracon 2010.11.26. 21:17:09

@Innin:
"Azért közteher - közcélokra."
Ez nem közteher. itt tévedsz

Amúgy levezetek egy egyszerű számitást.
Tegyük fel hogy jön a törvény elveszik mindenemet.
Ok felállok nem hódolok be és megtartom a manyupot meg egy kis onkentest. kiszámoltam az tiz eves átlagon alapulva amikor is 7% volt a nettó hozam mit kapok a befizetéseim után 25 év múlva, amikor elérem a mostani nyugdijkorhatárt.
250millió jött ki.
Ha csak 500k forintot kapok mint járadékot akkor is 41 évre elég.
Te mit fogsz kapni az államtól 25 év múlva?

erre gondolj mikor majd mégy tüntetni a parizer árának emelése miatt.

Octavia1.8T4x4 2010.11.26. 21:20:35

A T. képviselő úr a leveledet elolvasás nélkül továbbítja Kubatovnak...

Knapp 2010.11.26. 21:23:25

@Innin:

A saját nyugdíjam is közteher lesz. Ha arról gondoskodom, akkor nem lesz akkora közteher, mikor engem kell kifizetni. (25%-ot nyer az állam)

Ha most az ország terhei ezáltal növekednek, ebből a 3 millió pénztártag is kiveszi a részét az egyéb adókon keresztül.
A munkanélkülieket, rokkantnyugdíjasokat, jelenlegi nyugdíjasokat nagyrészt ugyanez a 3 millió ember fogja eltartani évtizedeken keresztül, az egyéb adóterheléseken keresztül.
Mindössze annyi történik, hogy elveszik tőlünk azt az esélyt, hogy több nyugdíjunk lehessen majd 30 év múlva.

Hja! Jó hírem van! A nyikhaj, akinek merci van a segge alatt, jövőre akár havi többszázezerrel magasabb nettót vihet haza a 16%-os adókulcsnak köszönhetően! :)

Knapp 2010.11.26. 21:26:20

@Innin:Amit te szeretnél, arra a kétpilléres: állami + ÖNYP is tökéletes megoldás. És tényleg nem más rovására megy.

A gyerekemnek ettől nem kell majd kevesebb járulékot fizetnie, hanem ugyanúgy 2 nyugdíjast kell majd eltartani a befizetéseiből. Az önkéntes nyugdíjpénztár az egyénnek jó, de az államot, az adófizetőket nem tehermentesíti.

Dracon 2010.11.26. 21:27:06

@Knapp:
"Hja! Jó hírem van! A nyikhaj, akinek merci van a segge alatt, jövőre akár havi többszázezerrel magasabb nettót vihet haza a 16%-os adókulcsnak köszönhetően! :)
"
No igen erre is kell 300mrd a manyup pénzünkből.

Knapp 2010.11.26. 21:28:05

Csak érdekességként:

2009-ben az átlagos díjterhelés 1,12% volt a nyugdíjpénztáraknál. (pszáf adat)

Ezt hazudja Matolcsy 4-5-nek.
Mondjuk azok, akik szerint 2 millió ember elfért a Kossuth téren, könnyen elhiszik.

Dracon 2010.11.26. 21:31:12

Ja amúgy van ötletem hogyan fog megvalósulni a teljes foglalkoztatás orbáni álma.

Az élelmes magyar vállalkozó alkalmazza a 15 purdés réti néger tenyészcsődört ad neki 2 milla fizetést felveszi az állami segilyt amivel a réti néger foglalkoztatását támogatja az állam, majd amikor a csődörünk a 15 gyerek után nem fizet egy forint adót se, akkor a nyereségen osztoznak.

Igy még a purdék is megdolgoznak a pénzükért, totális foglalkoztatás, 1 millió új munkahely.

Innin 2010.11.26. 21:32:55

@Dracon: Nem tévedek. Közteher. Ezért tudja az állam minden következmény nélkül letartóztatni. Azt mondja: levonom, mert törvény mondja ki, hogy ennyi TB járulékot kell fizetned melós, mert ez még a te közterhed, az adón kívül. Aztán azt mondja: van énnekem állami bevételem, hmmm, mire is költsem? Berakom az államiba! Apeh szedi? igen. Közteher. Egyébként: Ne hódolj be, tartsd meg a manyupodat, meg egy kis önkéntest. Soha többé nem utalnak számládra a befizetett közterhedből. Én megmaradok az államinál, és fizetem az önkéntest. Egyikönk sem növeli az adóprést. Nem kell azzal foglalkoznod, hogy én szarul járok-e és tüntetni fogok-e a parizer ára miatt, én nem foglalkozom azzal, hogy mihez kezdesz a 250 milláddal. Élj boldogan, és adjon hosszú életet a 250 milliód, mert ha megmurdelsz a jogosultság elérése után, már csak Te használhatod fel. Nem örökli utánnad senki. A manyupé lesz...

Táskás Tóni 2010.11.26. 21:34:07

@Knapp: Ez a 3000 milliárd kb 2 évre elég a delejes ember kormányának , mivel már most is folyó kiadásokra költik az első átirányított mnyp-i tagdíjat.

Knapp 2010.11.26. 21:34:55

Innin

Ahogy a mercis nyikhajra irígykedsz, abban azért benne van, hogy mire viheted az életben.
Az állami nyugdíjad ezen túl sokat valóban nem fog rontani.

Dracon 2010.11.26. 21:35:46

@Knapp:
Az 1.12%-re még rájön a a garancia alapba való befizetés is. Ami a bedőlés ellen véd minket és nem az állam adója mint ahogy itt állitják.

Ja a pénztárak vagyonának fele állampapir. Tehát akkor hal meg teljesen egy penztár ha az állam is becsődöl.
Szóval az állami garancia is csak csúsztatás hiszen a papirra amugy van garancia. De milyen sokan felülnek ennek.

Táskás Tóni 2010.11.26. 21:35:57

@Dracon: Ki az a kiba...tt nyikhaj , nem tudok rájönni.

Innin 2010.11.26. 21:38:58

@Knapp: Nekem a pénztár jelentette, nem a Matolcsy hazudta.

Dracon 2010.11.26. 21:40:31

@Innin:
"Nem örökli utánnad senki. A manyupé lesz... "

Erre is van gyógyszer.
Amikor érzem hogy már nem sok van hátra akkor növelem a járulékot és kpban odaadom a gyereknek. De ezt te nem teheted meg az államiban mert az egyáltalán nem örökölhető. Csak a hazastársad kaphat utánad özvegyi nyugdijat ha a sajátját leadja.

Knapp 2010.11.26. 21:45:20

@Dracon:

A garancia-díj - azt hiszem - nem haladhatja meg az éves befizetések 0,4%-át.
Ez a teljes mnyp vagyonra vetítve 0,03% körül lehet összességében.
Annak nem találom nyomát, hogy ez az 1,12% tartalmazná...

Knapp 2010.11.26. 21:49:00

@Innin:
Nekem a pénztár jelentette, nem a Matolcsy hazudta.

Mit jelentett neked a pénztár?!
Azt, hogy az összes tag bent lévő összes pénzének hány százalékát költötték el éves szinten, mint költséget?
Nahát.

Knapp 2010.11.26. 21:53:07

Ez a házastársi örökösödés nagy ötlet az állami rendszerben!
30 év múlva a nyugdíjasotthonokban lesz a legtöbb esketés!

Ugye ezzel eleve megfelezik az örökösök számát, hisz csak legjobb esetben is minden 2. ember - a házaspár túlélő tagja - lehet örökös.

Persze a viccet félre téve nincsenek illúzióim: a kétharmaddal kb. 17 mp-ig tart majd egy átlagos júniusi napon csendben eltörölni az örökölhetőség lehetőségét...

Innin 2010.11.26. 21:57:44

@Knapp: Nem irígykedek a mercis nyikhajra. Irritálnak az élet első igazi ökölcsapásáig. Utánna csak szánni tudom őket. A 3 millió MNYP tagból vajon hány érez így?

És meglepődnél.
Egyszerűen a helyén kezelem a pénzt. Nem Isten, nem boldogít, és nem érték és nem cél. Eszköz.

Dracon 2010.11.26. 21:57:52

Ezt azért olvassa el mindenki. Főleg a végét osztán gondolkodjon el azon hogy melyik irány lesz neki jó.

vastagbor.blog.hu/2010/11/26/gabika

Bromden főnök 2010.11.26. 22:02:55

@Captain Kloss: Nem kell megtámadnia, egyszerűen csak nem kell befizetnie a frakciókasszába. Ez a büntetősdi csak klubszabály, jogilag nem érvényesíthető. Ha nem fizeti be, max. kizárják a klubból. Ha aláírattak esetleg vele korábban kötelezettségvállalást, az is semmis, mert a szavazatáért nem vonható felelősségre.

Szerintem.

Tiko 2010.11.26. 22:11:18

Innin meg a másik fidesznyik.. Ugyan honnan a rákból veszitek azt, hogy az állam a TI adótokból garantál nekem bármiféle veszteséget?

Áruljátok már el, hogy honnan jön ez az agyament fos ami elönti az agyatokat???

Knapp 2010.11.26. 22:11:23

@Innin:
Egyszerűen a helyén kezelem a pénzt. Nem Isten, nem boldogít, és nem érték és nem cél. Eszköz.

Ha lenne pénzed, egy kicsit sem irritálna a mercis nyikhaj.
A pénz érték és eszköz. A boldogsághoz is.

Nincs kedved érte túl sokat tenni, ezt elfogadom, de ne ámítsd magad!

Tiko 2010.11.26. 22:12:43

@Dracon: @Knapp:

"Persze a viccet félre téve nincsenek illúzióim: a kétharmaddal kb. 17 mp-ig tart majd egy átlagos júniusi napon csendben eltörölni az örökölhetőség lehetőségét..."

Ennyi. Pont ma, pont ugyanezt mondtam a kollégámnak. Azzal a különbséggel, hogy én nem júniust hanem a nyári időszakot jelöltem meg..

ZON 2010.11.26. 22:15:51

@Innin: Kártékony egy féreg az a Bokros.Polgári kormányunk hivatalba lépve tüstént eltörölte a Bokros-csomag rosszemlékű intézkedéseit: a 15 napos,munkáltató által fizetendő betegszabadságot, illetve a munkáltató által fizetendő táppénz-hozzájárulást.

Vagy én tudom rosszul?

Dracon 2010.11.26. 22:17:33

A kis tetű mikor a sajátját számolja akkor hogy jön ki hogy megéri?

hvg.hu/itthon/20101126_matolcsy_gyorgy_magannyugdijpenztar_tag

Tiko 2010.11.26. 22:21:16

@Dracon: Sajnos ennek a féregnek már megéri. Csak egyszer kell "nemzet"gazdasági miniszternek lenned Abszurdisztánban..

Aztán mint Bokrost, még a CEU-n is alkalmaznak..

Tiko 2010.11.26. 22:24:58

Mi történt Innin barátunkkal? 22 óra után már nem fizetik?

Dracon 2010.11.26. 22:25:56

No ezt nézzétek meg.
De csak óvatosan mert alkalmas a nyugalom megzavarására.

atv.hu/video/video-20101126_selmeczi_gabriella

tcom 2010.11.26. 22:33:22

Orbán legnagyobb haverja, focimeccsekre járnak Csányi. A legnagyobb mag. nyugdíjpénztár az OTP. Akkor a focimeccses jómagyar bankár is eltőzsdézte a pénzt!!!!!?

Mekkora hányadék ember ez az Orbán. A külvilágnak szidni a bankárokat, sunyiba meg jó haver a legnagyobb karvajtőkés? A Csányi meg, aki ezt a megalázást még seggnyalással megfejeli.

tcom 2010.11.26. 22:37:01

Nekem 12 év alatt 2,5 millió gyűlt össze. Még legalább 2 vagy 3 ilyen etapom van. Az a 7-8 millió nagyon jól jönne, a 30000 ft állami mellé, amit majd a 2 millió adózó fizetni tud az 5 millió nyugdíjasnak.

Innin 2010.11.26. 22:38:08

@Knapp: Igazad van abban, hogy nem vagyok hajlandó érte átgázolni mindenkin és mindenen. Mert a pénz nem érték (szofisztikáltabban: számomra mindig ellenérték marad). Csak eszköz. A boldogsághoz vezető úton is. Számomra valóban van az a mennyiség, ami elég.

"Ha lenne pénzed, egy kicsit sem irritálna a mercis nyikhaj."

Ebben tévedsz. A mercis nyikhajban nem az irritál, hogy mercije (pénze?) van egy nyikhajnak. A "mercis nyikhaj" összefoglaló jellemzés akart lenni sajátos viselkedésformával, életstílussal életfelfogással, világnézettel és kapcsolatrendszerrel bíró ifjú pénzemberekre.

Dracon 2010.11.26. 22:43:49

@tcom:
Több lesz mint 7-8 mivel exponenciálisan növekszik.
De csak számoljunk mondjuk 12 millával.
Az 10 évre elég havi 100 rugóval számolva ami csak 3x annyi amit számoltál mint állami.

Dracon 2010.11.26. 22:48:04

@Táskás Tóni:
Az Knapp spanja :D ő példálózik vele :D

tcom 2010.11.26. 22:53:42

Érdemes-e úgy gondolkodni, hogy ennek a kormánynak 4-8 éve van hátra. Valószínűleg kihúzzák 8 évig, amíg kizsarolt, ellopott pénzek kitartanak. De előbb utóbb elfogynak és akkor vagy megszorítás, vagy és adó emelés.

Vagy jön egy kis válság és hamarabb elfogy a lopott pénz. Vagy jönnek a nagy korrupciós ügyek és akkr kiderül, hogy ezek sem jobbak a szocialistáknál. Ennek jelei vannak az 5 milliárdos fényképezés, vagy a 25 évesen kinevezett fideszes apuka kislányai, főosztályvezetők.

Egy szó mint száz, a következő kormány nagy eséllyel visszaállítja a mag. nyugdjpénztárakat. Tehát csak eddig kellene kibírni és jó eséllyel még valami kárpótlás is járhatna.

Én biztosan maradnék a nyugdíjpénztáramnál, de ezek a köztörvényes bűnözők teljesen ellehetetlenítik azokat. Még azoknak a "hülyéknek" sem hagynak választást, akik lemondanának az állami 30 év múlva nagy várható semmiről.
De nem véletlen ez a totális támadás a pénztárak ellen. Mert tudták, hogy lesz 10-20 % minimum, aki még így is a magánt választja, mert számol.

30 év múlva az önkéntes is jobban megérné, mint a várható állami.

Dracon 2010.11.26. 22:59:22

@tcom:
teljesen egyértelmű hogy akinek még van vagy 20 éve nyugdijig annak megéri maradni minden fenyegetés ellenére még akkor is ha nem lesz állami nyugdija.

A pénztárakat meg nem kell félteni megmaradnak lehet hogy nem mind mert itt is érvényes a méretgazdaságosság, de mivel átjárhatóak ezért azok a tagok akiknek bezár a bazár azoknak is lesz hova vinniük a pénzüket.

tcom 2010.11.26. 23:02:38

@Dracon:

Nem beszélve arról, hogy addigra 70 év körül lesz a korhatár, így jobb esetben is 10 évem van élvezni a nyugdíjakat.

A gaz, tőzsdéző pénztárakról annyit, hogy önkéntes pénztárba befitetett 1 milliómat már fizetett ki 10 év után. Ugyanígy kifizetné, a nyudíj idején is.

Csak a hülye magyarnak 0 a pénzügyi ismeret, ezért beveszi a felelőtlen, önimádó politikusok szövegét a szerencsejátékkal játszadozó pénzintézetekről. Kádárt feltámasztva, azt merik mondani, hogy az állam biztosabb gazdája a nyugdíjpénzeknek. Az az állam, aki 4 év alatt feléli a nyugdíjvagyont, úgy, hogy a számlán vezetett pénzünk már csak virtuális lesz. Az összeg nem áll készenlétben, nem kamatozik és nem lesz sehol sem.

Knapp 2010.11.26. 23:07:01

@tcom:

A visszaállítás 4-8 év múlva már nagyon késő lesz a Ratkó-korszakban születettek gyermekeinek.
Ráadásul a most elköltött pénzeket hozamostul nem fogja tudni 3 millió embernek visszatolni a számlájára az akkori kormány...

Érdekes a dracon által belinkelt atv-s Selmeczi interjú. Minha a mellébeszélést némi hazugsággal is fűszerezte volna... (költségek, mnyp öröklés)
Ha Kálmán Olga vigyázna a nyugdíjamra, nyugodtabban aludnék.

Selmeczi ilyennek látja a pénztárakat:
"Amikor Ön bemegy a magánnyugdíjpénztárába, akkor ott megnyomnak egy gombot és látják, hogy ott mekkora összeg van."

tcom 2010.11.26. 23:08:07

@Dracon:

Remélem, hogy igazad van és marad még nyugdíjpénztár is. Habár egy tollvonás és még durvább, teljesíthetetlen feltételeket teremtenek nekik, vagy egszerűen megszűnnek, mert nem éri meg működtetni.

tcom 2010.11.26. 23:15:09

@Knapp:

Én arra gondolok, hogy ha eltakarodnak ezek is végre ,újra indulhatnának a pénztárak az önkéntes befizetésekkel. Sokaknak még így is lenne 20-30-40 évük újra valami biztosat gyüjteni.

Ráadásul az új kormány alkotmány és egyéb ellenvetés nélkül alakíthat mindent vissza. Erről gondoskodott Orbán, saját magát is seggberúgva.

zozo6296 2010.11.26. 23:17:18

Ama 1357-es irányítószám nem bassza a poszt toló szemét??

Knapp 2010.11.26. 23:17:47

@Innin:

Mi a fenét foglalkozol egyáltalán mercis nyikhajokkal?!
Ők nyilván boldogtalanok, te meg nem vagy az, mert egyébként sem vágysz arra az életstílusra.
(persze így is mindent pontosan tudsz a mercis nyikhajokról, ami hatalmas szerencse.)
Bár egyszer egy módosabb embertől hallanám, hogy a pénz nem boldogít, de amíg csak csórók hangoztatják, nem akarom elhinni! :)

Dracon 2010.11.26. 23:20:35

@tcom:
A pénztárak költsége 2 nagy részből áll.
1. Vagyonkezelői költség - ezt kapja az a bank aki forgatja a vagyont.
2. folyósitási költség - ez a pénz utalásának dija

Ez a két költség benne van abban amit fognak tőled.

1. a bank fog engedni az árból mert az ilyen munka határköltsége nulla
2. utalási költség legfeljebb levonásra kerül a nyugdijból

A pénztár egyéb költsége a tagok számától függ, ügyfélszolgálat létszáma telephelyei stb. Ezek kis részét képezik a költségeknek.

Lehet hogy kis kevés vagyonnal rendelkező fiatal pénztárak mint pl.Premium vagy a Generali akik most alakultak és beletenyereltek a válságba, be fognak zárni. De a nagyok és azok akik külföldiek és kivülről tudják a dolgot finanszirozni biztos maradnak.

Knapp 2010.11.26. 23:21:26

@tcom:

Az a birka tömeg, amely most elhiszi, hogy "csak az állam képes garantálni a nyugdíjak értékállóságát", az sosem fog öngondoskodni. Talán még a gyermekeik sem. (ez a Viktátor legellenszenvesebb tulajdonsága: hatással van az emberekre és inkább a középkorba vezeti őket, mint a 21. századba)

Ráadásul az idő is nagyon fontos tényező egy megtakarításnál. Amikor már a tőke hozama is hozamokat termel...
Ez az idő mindenképpen lerövidül és már nem pótolható.

Innin 2010.11.26. 23:22:21

@tcom: Az a baj, hogy Te is, mint Dracon összemosod az MNYP-t az ÖNYP-vel.
Nekem mellesleg az ÖNYP 12 év után 85.000 Ft-ot ajánlott hozamkifizetésre. 2009 első félévében elbukták 10 év hozamát. Abban az évben több volt a hozamveszteségem, mint a havi 30.000 Ft-os éves befizetésem. Mondták, no para, amíg tart a "tőkém", nincs gond. Ha az MNYP megmarad, hasonló "gazdálkodásra" lehet számítani, hiszen kiküzdötték maguknak a kockázati portfóliókat, a nagyobb hozamok reményében.

Innin 2010.11.26. 23:24:27

@Knapp: Nem vagyok csóró. Csak újkeletű likviditási gondjaim vannak :)

Knapp 2010.11.26. 23:25:50

@Dracon:

Ha a visszalépés kezdeményezéséhez kellene aktívnak mutatkozni, akkor el is hinném, hogy sokszázezernyi tag döntene a maradás mellett.
Így viszont a bizonytalanok is automatikusan átkerülnek.

Talán úgy lehetne "sztrájkolni" ez ellen, ha 2999 999 tag (Innint nem számolom) egységesen a maradás mellett nyilatkozna.

Dracon 2010.11.26. 23:27:16

@Innin:
Ahogy mondtam nem akkor kell kiszállni a boltból mikor legszarabb állapot van.

A portfóliót meg te választod, ha van 20 éved akkor válaszd a növekedésit amit kockázatosabb de hosszabb távon többet hoz. Ha kevés időd van hátra akkor használd a klasszikusat ami szinte kizárólag államkötvény és BUX részvény.

Dracon 2010.11.26. 23:29:13

@Knapp:
Az a baj hogy a ONYF-ben kell személyesen kérni azt hogy maradhass.
Lesz gondolom naponta félóra ügyfélfogadás, reggel hattól.
Kitalálták a gecik hogy hogy ne tudj maradni.

Knapp 2010.11.26. 23:33:38

Te Innin, nem érzel abban ellentmondást, hogy az egyik pillanatban azzal vádolod a pénztárakat, hogy sz@rnak a hozamokra, majd utána 1 órával az a gondod, hogy "kiküzdötték maguknak a kockázati portfóliokat a nagyobb hozamok reményében"? :)

Egyébként kicsit későn, de rájöttek, hogy konzervatív befektetési politikával esélytelen, hogy az inflációt jelentősen meghaladó hozamokat érjenek el a pénztárak.
Aki meg csak évtizedek múlva megy nyugdíjba,- és ért egy picit hozzá, - még örült is, hogy 2-3 évig alacsony áron töltögették fel neki a kockázatosabb portfólióját részvényekkel és befektetési jegyekkel!

Hja, akinek meg csak pár éve van a nyugdíjig, az meg meg is érdemli, ha nem a konzervatív lehetőséget választotta!

Innin 2010.11.26. 23:34:02

@Dracon: A válság az válság. Az emberek a saját megtakarításaikat válság idején túlélésre kénytelenek felhasználni. Az állam a saját bevételeit válság idején a túlésre fogja felhasználni. A hitel mindkét szegmensben almás ilyenkor.
A külföldi pénztárak meg a bankokhoz és multikhoz hasonlóan gyengítik a gazdaságot azzal, hogy a hasznot kiviszik az országból, így a holland nyugdíjasok nem fagynak meg télen, a dán nyugdíjasok ingyen fogsort kapnak a legjobb minőséget, és ingyen járnak pedikűröztetni (dán nyugdíjastól tudom)....

tcom 2010.11.26. 23:36:00

@Innin:

2009 elején az állam hány 100 milliárdot bukott el?

Amíg nem volt válság nem buktak. Nekem az önkéntes 800000-t fizetett 10 évnyi befizetésre. Az is igaz, hogy a rohadt, mocskos külföldi karvajtőke tulajdonában lévő vállalatom minden egyes % saját befizetése után 3%-ot fizet be a számlámra.

Nyilván ugyanezt megteszi a kő-hófehér-népnemzeti magyar munkáltató is.

Azt is elfelejted, hogy mit tud biztosítni majd az állami nyugdíj 30 év múlva a várható demográfiai adatok láttán? 2 millió járulékfizető, 5 millió nyugdíjas. Erről te sem beszélsz!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ennek ellentételezésre lenne szükség a mag. pénztárakra. Az is megoldás lenne. hogy a hozzád hasonló gondolkodású menjen az államhoz, aki meg akar az maradjon a magánnál. De még ezt sem hagyják meg, mert komoly rész maradna a magánnál, mindenféle fenyegetés ellenére.

Dracon 2010.11.26. 23:39:00

@Innin:
Én nem kárhoztatom a multit hogy kiviszi hasznot, én is kivinném neki kint vannak a tulajdonosai.
A baj inkább az hogy a multi még az olyan semleges piacon is mint a nyugdijpénztár jobb eredményt ér el mint a magyar.
És akkor ne csodálkozzunk ha oda megy nép a pénzét fialtatni. Én is látok az ALDI parkolóban Nagy Magyarország meg jobbik matricával felcimkézett terepjárót. Eddig tart a nagy magyarság. Oda megy szittyamagyar ahol olcsóbb a kannás bor.

Knapp 2010.11.26. 23:41:51

@Innin:A válság az válság...

Normális kormányzat válságban nem csökkenti a magas jövedelműek szja-kulcsát több, mint a felével.

Csak ha esetleg maga is magas jövedelmű... (és fél attól, hogy 4 év múlva már nem lesz az)

tcom 2010.11.26. 23:44:51

@Innin:

"A külföldi pénztárak meg a bankokhoz és multikhoz hasonlóan gyengítik a gazdaságot azzal, hogy a hasznot kiviszik az országból,"

MIközben a nagyobb rész a hófehér magyarok tulajdonában, Orbán kedvenc karvajtőkés, eltőzsdéző, focista haverjánál az OTP-nél van.

Ma mindenki eldöntheti, hogy magyar, vagy külföldi tulajdonú pénztár tagja. A rohadt többség mégis a hasznotkivivő külföldi pénztárnál van. Lehet, hogy mert kevésbé verik át a népet, mint a magyar bankok, biztosítók?

Milyen álszent gondolatok ezek. Neked milyen TV készüléked van? Videoton? Ha nem, akkor a rohadt külföldieknek fizetsz hasznot, hzogy a japán nyugdíjason LED TVzhessenek. Milyen autóban ülsz? Netán a német nyugdíjasok új autóvásárlását segíted elő?

Innin 2010.11.26. 23:46:14

@Knapp: Te nem érezted az iróniát?
Ha az emlékezetem nem csal, nem írtam olyat, hogy szarnak a hozamokra - az MNYP-k keze ebben nagyon sokáig meg volt kötve (szerencsére, mert úgy jártak volna a tagok, mint én az önyp-vel). A portfóliós rendszer bevezetését már az előző érában kiküzdötték az MNYP-k, ha jól tévedek, idén már be is soroltak - a legkockázatosabba - sokkal nagyobb buli állami garanciával (és állami nyugdíjfizetési garanciával!) a hátunk mögött tőzsdézni a mások pénzével, mint a kicsiny hozamokra kárhoztatva tengetni az életet...

Innin 2010.11.26. 23:48:36

@Knapp: A Bajnai kormányzat 15 Millióra emelte 2011-től a 17%-os sávhatárt. Az most magas jövedelem, vagy nem. Adócsökkentés a felére, vagy nem?

tcom 2010.11.26. 23:53:06

@Dracon:

Igen a magyar nem tudatos vásárló. Még a legnagyobb kokárdás nemzeti atyaúristen is kínából rendeli a nagymagyar, és a nyilas zászlót.
Ha a többség inkább magyar árukat venne avval nagyon segítenék az országot. Fáj a szívem, amikor látom, hogy tálca külföldi, ócska söröket visznek ki jómunkás emberek a boltból, mert az 20 Ft-al olcsóbb, mint a magyar.

A magyar már csak ilyeen. 10 Ft-ért eladja a saját anyját és akkor a alegboldogabb, ha haldoklik a szomszéd tehene is.

Vesztes népség vagyunk. Nem is értem mit keresek még itt?

Dracon 2010.11.26. 23:54:35

@Innin:
Már az is sok volt de viktorka 19re húzott lapot és eltörölte a felső határt majd adott gyerekkedvezményt, amit ellentételezett azzal hogy a jóváirást csökkentette.
Eredmény:
1. 300mrdos ütés a költségvetésen
2. a fiatal gyerektelen pályakezdők fizetése 10k nettó minusz!
3. Bruttó 290k-ig a gyerektelen családoknak kevesebb jön. 1-2 gyerekkel szinten maradnak.

Akkor hova megy el a 300mrd??? A kőgazdagok bankszámlájának hizlalására.

Ezek a tények.

Knapp 2010.11.26. 23:59:45

@Innin:

Hm. Az önkéntes pénztárakban már korábban is meg volt a portfólióválasztás lehetősége. Ha nem éltél vele, az a te bajod!

Kicsit késve, de elárulom, 2009 januárja óta hogyan működnek kötelezően a magánnyugdíjpénztárak! :)

"Mikor válthat Ön portfóliót?

A törvény értelmében Ön 6 havonta helyezheti át megtakarításait egyik portfólióból a másikba. A portfóliók összehasonlítására alkalmas adatokat a PSZÁF honlapján találhat. A portfólió váltás díja az Ön számláján lévő mindenkori összegnek egy ezreléke, de legfeljebb 2000 Ft.
Mi történik, ha Ön mégsem választ portfóliót?

Amennyiben Ön nem választ portfóliót, akkor a pénztár, a törvényben előírtaknak megfelelően, automatikusan besorolja Önt egy portfólióba a nyugdíjkorhatárig hátralévő idő alapján. Eszerint:

0-5 év klasszikus
5-15 kiegyensúlyozott
15- növekedési"

Abba kár belemenni, hogy olcsón vagy drágán szeretsz részvényt vásárolni, mivel neked nem számít a pénz, de azért tudd, hogy a válság, a tőzsdei mélypont idején automatikusan befizetésre került mnyp-i járulékokból nagyon jó vásárt csináltak a pénztárak a tagoknak.

Innin 2010.11.27. 00:03:56

@Knapp: Számolj még hozzá úgy 1.999.999-et.

Dracon 2010.11.27. 00:05:43

A rohadt bolsevik anyjukat....

"18. §: ... (aki a mnyp-ban akar maradni) személyazonosságának ellenőrzése céljából személyesen, a Nyugdíjbiztosítási Alap kezeléséért felelős nyugdíjbiztosítási szervnél (...) kell nyilatkoznia."

Innin 2010.11.27. 00:06:03

@Dracon: Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast....

Knapp 2010.11.27. 00:06:32

@Innin:
2 millió?! Az pont egy Kossuth-térnyi...

Dracon 2010.11.27. 00:12:12

@Innin:
"Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast"
Mutass nekem egy olyan statisztikát ahol a magyar családokban nagy százalékban vannak 3 vagy több gyermekes családok.

Nem hiába tette azt az összes szittyamagyar kormány hogy csak 3 gyerektől kezdte el igazán támogatni a családokat, mert igy elég sok pénzt takaritott meg.
Jut eszembe a mostani nagy adokedvezmény is 3 gyereknél ugrik meg igazán. valamit tud ez az orbán.

Én eddig csak a réti négerek keltetőtelepeiről hallottam ahol sok puruttya van azoknak meg ober mindegy az adócsökkentés mert adót eddig se fizettek.

Knapp 2010.11.27. 00:13:21

@Innin:
Meg a gyermekvállalóknak, akiknek köszönhetően esetleg bekövetkezhet, hogy ne 2 millió aktív tartson el 5 millió nyugdíjast....

Hahaha! :)
Te ezt bevetted?! Ha a gyermektelen átlagjövedelműek nettója csökken, akkor majd gyorsan dugnak egyet, hogy havi 10 000 ft-tal növekedjen a bevételük?!
Érdekes logika egyébként, hogy akik a romákat azzal vádolják, hogy a családi pótlék reményében szaporodnak, most azt várják az igaz magyaroktól, hogy anyagi érdekből vállaljanak gyermeket...

Hja és gondolom azon sem filóztál, hogy a meglévő gyermekek után jár az adóalap csökkentés, tehát pl ott is, ahol "anyu" már 40 éves és szült 3 gyermeket és egyébként 1,5 millió a család havi nettója.
Ők köszönik a havi 300 000 pluszt, de aligha fognak még demográfiai hullámokat kelteni a hevereőn az X-Faktor helyett!

tcom 2010.11.27. 00:19:34

@Knapp:

Ha havi 100 ezer maradna is, az sem növelné a gyermek születéseket. Ma a fiataloknak az élj a mának, egy életed van, fanta, buli , haverok jön a csapból. A gyermeket vállaló az lúzer, szerencsétlen hülye. Ahelyett, hogy a kocsmába járna, vagy bulizni pelenkázik.
Másrészt elég idegesítő, ha a Doom 6-ban pont akkor kezd ordítani a gyerek, ha épp megjött az ellenfél. A plazma TV-n nézett dvd sem az igazi, ha botladozó gyereket kell terelgetni.

Ez a nyugati világ nagy baja. A nagy jólétben elpusztítja magát, kiöli az ösztönös viselkedést, késztetést.

Innin 2010.11.27. 00:20:33

@Dracon: Úgy van. Őket nem támogatjuk jobban. Tekintettel arra, hogy nem igazán közteher viselők, inkább felélők.

Dracon 2010.11.27. 00:20:55

@tcom:

"Ez a nyugati világ nagy baja. A nagy jólétben elpusztítja magát, kiöli az ösztönös viselkedést, késztetést. "

A legjobb fogamzásgátló a poronty aki ott alszik köztetek. Tapasztalatból tudom

tcom 2010.11.27. 00:24:03

@Dracon:

Az adóváltozások Orbánra vannak szabva. A nagy fizetése, 5 gyereke miatt 100 FT is marad nála. A magán nyugdíj elvesztését kárpótolja anyuci szőlőbirtoka, illetve annak milliárdos értéke. Mire aggódjon? Ráadásul mindig talál nagybarmot, aki a felelős államférfit látja benne és ellátja támogatással.

tcom 2010.11.27. 00:28:16

@Dracon:

DE mi már lúzerek vagyunk. Ráadásul a mocskos gyerekek miatt nem tudok kukát gyujtogatni, TV székházat kifosztani, tankot elkötni és még csak nyilas zászlót sem lebegtetni a Fidesz gyűlésen.

Valahogy inkább a gyermekeimmel vagyok inkább. Ahelyett, hogy élőben láthassam a Kedves Vezetőt.

Knapp 2010.11.27. 00:28:33

@tcom:

Amit leírtál, az igaz, de normális esetben életkori sajátosság, ami egy idő után megváltozik, elmúlik.
Az ösztönös viselkedés a fajfenntartás ösztöne is, ami a bulizós életmódban is benne van. (hódítani, vadászni, ez az előjáték!)
Az meg nem feltétlenül baj, ha csak akkor vállal gyereket valaki, ha már nem a Doom6 a kedvenc időtöltése...
Aztán ha tényleg tudsz örülni az érkező jövevénynek, akkor kiderül, hogy több boldogságot szerez, mint bármi más az életben!
...És kis idő múlva azon gondolkozol, hogy kéne még egy.

Igazából az a "gond", hogy 30 alatt a nők tanulnak, próbálnának karriert csinálni, no meg válogatósak! :)
30-35 között néha kiderül, hogy mégis rossz lóra tettek és nekik nincs annyi folytatás megírva, mint amit a Szex és New Yorkban láttak. Aztán 40 felett már rohamosan csökken az esély, hogy valaha gyermekük legyen...

Innin 2010.11.27. 00:34:06

Na most tartunk az értéknél. Szerintem. Jó éjt.

Meridian74 2010.11.27. 02:45:48

a vastagbőr aktuális posztjához és ide is kapcsolódóan ide is leírom azt amit a másik blogra írtam:

Szóval:
A posztban (vastagbor.blog.hu/2010/11/26/gabika?fullcommentlist=1#comments) vízionizált távoli jövőben bekövetkező események kapcsán azt valaki átgondolta már, hogy ha tényleg 4 millió nyugdíjas lesz, meg 3 millió cigány (nemdolgozó) és emellett 2 milliónál kevesebb adózó csak, akkor mi lesz az állammal?
TOTÁLIS CSŐD, ami nemcsak az állami pénzeket viszi el, hanem a magán-nyugdíjpénztári pénzeket is, még akkor is, ha időközben azt visszaadnák mindenkinek...

Szóval lehet hőbörögni, meg huhogni, nyugdíjad így se, úgy se lesz - ha olyan helyzet alakul ki, amit írtatok.

igényes 2010.11.27. 07:06:49

Ahogy Orbán Győzike és pereputtya, koleszes társai munkahelyhez jutottak, miért nem juthat munkahelyhez a nép. Kimegy ugye Győzike Moszkvába és a pénzünkből kivásárolja Putyint a MOL-ból és a MALÉV-ból. Lehet, hogy olcsó kinai munkaerőt hoz be majd Győzike?

bierkamp 2010.11.27. 07:19:21

@Meridian74: ez elgondolkodtató----tényleg. A cigányok egyre többen lesznek ( még min. elnök is van belőle)...a nyugdíjasok is gyűlnek....kevés a munkahely, kevesen dolgoznak és adóznak. Ez a vizió nincs messze:)

fátum 2010.11.27. 07:41:18

@Meridian74: Érdekes helyen lehetsz. Nekem az ING-nél a tavalyi 30% feletti hozam bőven visszahozta az előző évi veszteséget.

A képviselő is pénztártag, nem? Ő is épp annyit (vagy többet :-)) veszít, mint a többiek, nem? Ti. nem minden képviselő milliárdos. Sokuknak ugyanúgy komoly veszteség ez az államosítás.

Sferrari 2010.11.27. 07:49:59

Ti még hisztek a mesében? :D minek növeljük a szemét létszámát? mert egyből a kukában landolna ...

Id. Lencsés István 2010.11.27. 08:09:21

Orbán neki megy az orosz medvének! Orbán győzni fog?

Vlagyimir Putyin az uniós szabályozás megsértésének tekinti, hogy az orosz Surgutneftregas (Szurgutnyeftyegaz) nem gyakorolhatja tulajdonosi jogait a Molban, noha 21,2 százalékos részvénycsomaggal rendelkezik.

Az Interfax orosz hírügynökség szerint Putyin a legnagyobb német vállalatok vezetőivel tartott találkozón kijelentette: "A legnagyobb kőolajtermelő magánvállalatunk, a Surgutneftegas megvette a magyar Mol 20 százalékát. Mindent elkövetnek, hogy képviselőit kiszorítsák, ne engedjék be őket a társaság vezető testületeibe, és ez megszeg minden törvényt és szabályt".

nemezisazis 2010.11.27. 09:14:49

ami eddig történt is szar volt.
de vagy egy összegben fizeted ki, úgy hogy jó ideig fel se tűnik, vagy folyamatosan apránként úgy, hogy éhen halni se marad pénzed. nem feltétlenül neked persze, de az emberek túlnyomó többségének.

melyik legyen? esetleg állami szinten ússzunk az árral ne próbáljunk meg lábra állni, és ha már ilyen nagy szar van, lépjünk vissza egy szintet szerbiáig?

spórolni sok mindenen lehetne, de az túl lassú. eddig kellett volna. az elmúlt pár évben. bár elkezdeni sosem lenne késő, de az emberek nem akarják igazán.

vagy sokkal inkább csak:

♫nekem mindegy, csak a színe legyen vörös♫

így vagytok, mi?

szjm 2010.11.27. 09:21:42

@Dracon: na azt megnézném :) hogy számoltad?

gorcsev54 2010.11.27. 09:44:35

Én nem értem miért arról megy a vita,hogy kell-e MNYP-vagy nem ? Ezt igazából egyikünk se tudja és a megoldást sem, bár lehetne gondolkodni.Miért nem arról beszélünk ,hogy Magyarországon hol a jogbiztonság a tervezhetőség stb.(bár eddig sem volt)Szerintem a lényeg vissza lehet terelni az embereket az állami nyugdíjba átgondoltan normálisan kommunikálva stb.De ez amit Matolcsy és Orbán művel ,lop csal okirat hamisítást (az eddigi nyugdíj egy szerződés)zsarol hatalommal visszaél fenyeget stb. ez nem megoldás ennek meg lesz a kára.Azon kívül mindenki beszél a nyugdíjasok számáról (aktív keresők számáról)és valahogy mindenki elfelejtkezik a fekete gazdaságban "dolgozó" százezrekről-csak egymásra mutogat 3,5 millió ember, hogy én ennyit teszek a közösbe te annyit,közben százezrek semmit másik tízezrek meg még abból is folyamatosan lopnak (most is , a Fideszesek sem kivételek)És még az is egy kérdés mire költi a kormány az így ellopott pénzt és majd amit ég fog.

ludaskása 2010.11.27. 10:39:11

Nos, én elküldtem. Innen is üdvözletem küldöm Kubatov adatvédelmi biztos úrnak.

Vécsey László országgyűlési képviselő részére
Országház
Budapest
Kossuth tér 1-3.
1357

Tisztelt Képviselő Úr!

"Én, Vécsey László, a Magyar Köztársaság Országgyűlésének képviselője esküszöm, hogy ………… munkám során választóim akaratához és megbízatásomhoz híven, lelkiismeretesen járok el, és minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a Magyar Köztársaság fejlődését előmozdítsam, népének boldogulását elősegítsem.
(A képviselő meggyőződése szerint)
Isten engem úgy segéljen!"

Ismerős Önnek ez a részlet? Igen, Ön ezt az esküt tette 2010. május 14-én. Ön a mi, a választói szavazatával jutott be az Országgyűlésbe, hogy ott választói akaratához híven és lelkiismeretesen járjon el.

Kérem, gondolkozzon el egy pillanatra a magánnyugdíjpénztári törvénytervezet kapcsán: ez az Ön választóinak az akarata? Ez a törvény összhangban van a lelkiismeretével? Ön szerint ez a törvény valóban a Magyar Köztársaság népének boldogulását segíti elő?
Amennyiben bármelyik kérdésre NEM a válasza, úgy kérem, ne degradálja magát a Fidesz szavazógépévé – annál is inkább, mivel képviselői esküjében nem szerepel se a párt- se a frakcióhűség -, hanem lelkiismerete és választói akarata szerint NE szavazza meg azt a törvényt, amelyik 3 millió magánnyugdíj-pénztár tagot foszt meg az öngondoskodás lehetőségétől.

Kérem mindezt azért is, mert életkorából fakadóan valószínűsítem esetleg ön is magánnyugdíjpénztári tag, így önmagára és családjára nézve is fájdalmas pénzügyi döntést kell meghoznia, mely magántulajdonának államosítását jelenti.
Felhívnám figyelmét, hogy frakciótársa, Dr. Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter úr is magánnyugdíjpénztári tag, aki eddigi magánjellegű gazdasági döntéseivel a meglévő második nyugdíjpillért támogatta, bízott benne, biztonságosnak ítélte. Gondolom, egy közgazdász doktor magánvagyonát illetően felelősségteljes és racionális döntéseket hozott az elmúlt 12 évben, így nem véletlen, hogy a polgárjogilag örökölhető, tényleges magántulajdont képező nyugdíjszámlát választotta. (forrás: hvg.hu/itthon/20101126_matolcsy_gyorgy_magannyugdijpenztar_tag)

Remélem, minél több honfitársam cselekszik hozzám hasonlóan (zsakfalu.blog.hu/2010/11/26/kepviseloink), és hívja fel képviselője figyelmét erre a súlyos morális és gazdasági kérdésre, így frakciótársaival érdemi eszmecserét folytatva arra a döntésre jutnak, hogy nem támogatják ezt az elvtelen előterjesztést.

Kérem ne feledje, "A becsületesség a legjobb politika." (forrás: www.vecseylaszlo.fidesz.hu/index.php)

【ツ】AniCica007【ツ】 2010.11.27. 10:47:59

@Meridian74:
te vagy a nettó hülye. az 4,5% a mnyp-ak működési költsége, abból kapja a hülye mnyp-i dolgozó a fizetését. és hidd el, nemcsak annyian vannak, akik nem szeretnék, hogy viktátor ellopja a pénzét, akik itt kommentelnek. a mnyp-ak ügyfélszolgálatára dőlnek az email-ek, hogy ők bizony nem adják a pénzüket. és azzal ők is tisztában vannak, hoogy nem 200%-os hozamot kell várniuk egy portfóliótól. de szívesen mesélek még a mnyp-i rendszerről, portfóliókról,azok hozamairól. tudom, mert mnyp-nál dolgozok.

kisa 2010.11.27. 10:56:36

@ludaskása: :-) Nagyon jó. Főleg, hogy a matolcsyst is betetted, ez új info, a levél megírása után került nyilvánosságra. :-)

Dracon 2010.11.27. 10:59:48

@szjm:
Mit hogy számoltam?

Meridian74 2010.11.28. 06:57:28

@AniCica007: Gondolom te nem annál a 3 mnyp-nél melózol akik eddig csődbe mentek (mármint az Orbán kormány előtt).
A nettó hülyeség és a te vagy a nettó hülye között a személyeskedés a különbség, gondolom téged küldtelek el a halál faszára telefonon, amikor bepróbálkoztál nálam a nyugdíjpénztárváltásra hozzátok...

【ツ】AniCica007【ツ】 2010.11.28. 10:05:55

@Meridian74:
köszi, de mellé :) nem az ügyfélszolgálaton dolgozok :)
"Gondolom te nem annál a 3 mnyp-nél melózol akik eddig csődbe mentek" --> ez hogy jön ide?
másrészt meg az engem sért, hogy azt mondod,hogy a mnyp-ak lenyúlják a pénzt, mert egy kicsit sem gondol bele abba senki,hogy azt a 4,5%-ot valójában mire is fordítják. mert ez olyan,mintha azt mondanám,hogy én is lopom a pénzt...
süti beállítások módosítása