Előző (Somhegy I.)

Somhegy tulajdonképpen Bakonybélhez tartozik, attól 3 km távolságra van, így bakonybéli kirándulásainkat többnyire gyalog abszolváltuk. Jolikával megállapodva végül is az ebéd helyett a vacsorát választottuk, így általában reggel korán indultunk, és vagy útközben ettünk valamit, vagy szendvicset készítettünk. 3-4 óra körül értünk vissza a vadászházba, ahol rövid „szieszta” után várt ránk a bőséges vacsora.
De igazából Bakonybélről akartam írni. Első kiruccanásunk a falu közelében mintegy 1,5 km-re található Kálváriához és a Borostyán kúthoz vezetett.
Ez az egyik legromantikusabb kápolna, amit eddig láttunk: három forrás vizét felduzzasztva kis tavat képeztek a kápolna előtt, amely mára már természetesnek hat, és elképesztő összhangot alkot az aprócska kápolnával, valamint a mögötte kezdődő stációkkal.

bakonybel1.jpg bakonybel2.JPG
bakonybel3.JPG bakonybel4.JPG

Bakonybélen járva természetesen nem lehet kihagyni a templomot, ahova idegenvezetővel be is lehetett volna menni, ám elveinkkel nem összeegyeztethető, hogy templomlátogatásért fizessünk, így ezt a lehetőséget kihagytuk. Helyette megnéztük az apácák temetőjét, aholis bebizonyosodott, hogy a hosszú élet titka valóban a stresszmentes életvitel; már ha abból indulunk ki, hogy az apácákat viszonylag kevés stressz szokta érni. A terülő tujákkal benőtt sírokon  feltűnt, hogy kevés apáca hunyt el 80 éves kora előtt, viszont sokan megérték a 90+ évet is.

Következő: Somhegy - A Bakony

Szerző: kisa  2010.09.08. 21:10 4 komment

Címkék: 2006 temető Tartalom: Somhegy Bakonybél

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mikrobi 2010.09.11. 19:35:02

Nem a templomlátogatásért kell fizetni, hanem a vezetésért. Ha imádkozni akarsz, nem kérnek pénzt. A linkelt oldalon úgy látom, hogy bőven van is erre lehetőség. Ha viszont túrista vagy, aki szolgáltatást vesz igénybe, akkor ne ellenkezzen az elveiddel, hogy fizetsz érte!

kisa 2010.09.12. 09:29:30

@Mikrobi: Csaképpen zárva van. Tehát vagy bemegyünk misére, amit nem akarunk. Vagy kérünk vezetést, amit szintén nem akarunk.
Az átkosban mindig minden templom nyitva volt, be lehetett menni szabadon, akinek erre volt igénye. Mi nem szeretjük se a szervezett lelki életet, se a szervezett tárlatvezetést. Harmadik út nincs, hogy csak úgy bemenjünk. Eddig egyetlen templomban se volt, kivéve Egert.

sületlenke 2010.09.14. 18:55:08

Szépeket csináltál megint, Kisa!

Én Döbröntén jártam a nyáron, Neked, meg nekem való igazi, tipikus zsákfalu a Bakonyban a Bittva patak völgyében. Rád gondolva, készültek képek is, amiket elküldtem volna Neked, mert tudom, hogy értékelnéd az igazi végtelen csodát, de sajna, az én sötétségem nem bír a technikával, itt kommentben nem lehet áteszkábálni hozzád. Én nem vagyok olyan ügyes, mint Te, sőt...(Magyarán: nem értek semmihez)

Szombaton a Varánuszon küldtem neked egy szép dal linket, de nem tudom, visszamentél-e még oda. Szerintem bírni fogod... Puszi, Sületlenke

www.youtube.com/watch?v=h7XPfmjgJFM&p=607AB8AF61C37D00&index=30

kisa 2010.09.15. 10:15:22

@sületlenke: Dinnyés Józsefet ismertem, szerettem is, a polbeat műfaj is szerzett anno néhány kellemes órát ilyan-olyan táborokban, de Hobo feldolgozásában most már jobban tetszik.
Ha ide felnyomod, akkor bárki megnézheti.
www.kepfeltoltes.hu/
Vagy levélben, mellékletként.
Köszi, hogy gondoltál rám, egyszer biztos oda is elmegyünk, ha lesz miből. :-)