Komáromi János: Neveddel alszom el

a sötétbe az álom
nappali szavaim az imént
itt zsongtak még
de most egyiket sem találom és

csodás képek billennek át
az érzékelés peremén
még éber létem dobog bennem
való világom még fogva tart
de enged már a rációból font kötél
oszlik már a lehet, a nem lehet
tudatom függ egy pókhálófonálon és

az éjszaka tengere ringat,
ölel, átkarol, hajamba túr
fülembe súgja
lágyan csobbanó vágy-dalát
csókokat küldenek álmaim
már messze visznek nyugtalan útjaim
még hangtalan motyogok és

hányszor lesz még, hogy
furcsa-holdas éjszakán
ajkamon sóvár szavak fakadnak
sóhajaim nekiütődnek a falaknak
és a takaró alatt vacogó testtel
önmagamba görbült szeretettel
magányos éjjel, helyetted
...a neveddel alszom el

Szerző: kisa  2016.01.14. 17:30 Szólj hozzá!

Címkék: nélküle Tartalom: ...nagyon fáj

Szerelmem, PM emlékére

Szerző: kisa  2016.01.11. 22:47 Szólj hozzá!

Címkék: Tartalom: ...nagyon fáj

Nem tudom, lesz-e még valaha nem így, hogy bizonyos napok még jobban fájnak, hiányod körbefon, fojtogat, annyira élsz bennem, mint életedben talán soha, mintha ketten lennénk, érzem azt a gyönyörű kezed, ahogy simogatsz, szorítod az enyémet, hallom a hangod, ahogy nevetsz, könyörögsz, szerelmet vallasz, mondasz valami teljesen hétköznapi dolgot, vitázol, telefonálsz, látom arcod, ahogy örülsz, szomorkodsz, figyelsz, és látom arcod abban az utolsó szívdobbanást megelőző pillanatban, azt a fura fintor-félét átsuhanni rajta, amiről akkor azt hittük, fájdalom, de ma már tudom, eszembe jutott, mikor láttam hasonló kifejezést az arcodon, nem, nem a fájdalom, hanem az extázis kuszálta össze a vonásaidat, és jó tudni, hogy legalább a meghalás nem volt fájdalmas...

A Kálvinon találkoztunk először.

Előtte hosszasan ötleteltünk, mi lenne méltó helye az első randinak, de végül győzött a racionalitás: a Kálvin nagyjából félúton van tőlem hozzád. Dobogó szívvel jöttem föl a mozgólépcsőn, tudtam, hogy egy nagyon magas férfit kell keresnem, de nem láttam ilyet, felérve forgolódni kezdtem, és ott voltál, szinte elbújva a mozgólépcső mellett, a könyvesbolt kirakatát nézegetted (ma valami kínai bolt van a helyén), volt valami megjegyzésed Kádárról (akkor jelent meg egy könyv róla), amivel én nem teljesen értettem egyet...

Aztán beültünk valami presszóba, a mai napig nem tudom a nevét, és csak beszéltünk, beszéltünk, fogalmam sincs, miről, órákon keresztül, nem fogytunk ki a mondanivalóból, míg egyszer csak azt vettük észre, hogy öreg este lett, így aztán elindultam haza, te elkísértél a metróig, én nem akartam még, hogy egy idegen - hisz mégiscsak egy idegen voltál, bármennyire úgy éreztem, mintha ezer éve ismernénk egymást - tudja, hol lakom. Hideg tél volt, piszkosszürke, didergő hókupacok mellett mentünk el, ma sem tudom, hogy keveredtünk a Ráday utcába a Berlin étterem elé, ott megálltunk, és csókolóztunk, csókolóztunk, nem zavart minket az étterem jövés-menése, tulajdonképpen olyan szürreális volt az egész, az étterem kinyíló ajtaján kiözönlő fény meg-megvilágított bennünket, mint valami reflektor végigsuhant rajtunk, de mi csak csókolóztunk kifulladásig, mintha kamaszok lennénk, mintha először tennénk ilyet, mintha soha nem akarnánk abbahagyni.

Ma 12 éve...

Szerző: kisa  2016.01.11. 16:17 Szólj hozzá!

Címkék: Tartalom: ...nagyon fáj

Szerelmem, PM emlékére

Furcsa módon nálunk Koblenzről turisztikai célpontként viszonylag keveset lehet hallani, pedig a  Rajna és a Mosel torkolatánál fekvő Koblenz Németország egyik legszebb és legrégebbi városa. Négy középhegység, szőlőhegyek és erdők ölelik körbe a várost, amelynek több mint 3 000 éves történelméről csodaszép templomok és kastélyok, az egykori nemesi udvarok és urasági polgárházak tanúskodnak.

Németországban a szálláskeresés nem egyszerű, mivel a hotelek általában drágák, ami meg nem annyira drága, az messze van a belvárostól. Az ifjúsági szállások (Jugendherberge) nem nekünk valók... A „Kulturhotel Koblenz"  viszont tökéletes volt. Igaz, majd’ 3 km-re van az állomástól, Ehrenbreitstein városrészben, viszont egyrészt szinte közvetlenül a Rajna partján fekszik, másrészt nagyon hangulatos mind a hotel mind a városrész, harmadrészt közel van Ehrenbreitstein erődhöz, ami Európa második legnagyobb fennmaradt várlétesítménye (a legnagyobb az ulmi „Bundesfestung”), és ott a kötélpályához, ami Koblenzben kihagyhatatlan, mert a Rajna egyik partjáról pillanatok alatt átrepít a másikra, egyenesen az óvárosba.

Koblenzbe késő délután érkeztünk, kicsit csellengtünk a Rajna partján (egyébként is arra kellett mennünk a szálláshoz),

Ez Auguszta császárné (1811- 1890)I. Vilmos császár feleségének az  emlékműve. Az 1850-es években sokat időzött Koblenzben, tulajdonképpen ő alakíttatta át a koblenzi Rajna partot sétánnyá.
koblenz_emlekmu.JPG koblenz_rajnapart.JPG

majd a 3 km-es séta végén megérkeztünk a „Kulturhotelbe”. A felirat senkit ne tévesszen meg, a szállót régen "Hoegg"-nek hívták, nem tudjuk, miért változtatott nevet.

koblenz_szallo.JPG koblenz_szallo1.JPG

Kilátás az ablakból (jóóó, belátjuk, hogy a gyorsvasút meg az autópálya nem éppen attraktív, na de mégis...):

Mivel az egész napos kölni bumlizás miatt elmaradt a déli pihenő, nem sokat lacafacáztunk, gyorsan ágyba bújtunk, hogy frissen üdén vágjunk neki a másnapi feszített programnak.

Reggel már nyitásra fent voltunk az Ehrenbreitstein erődben.

Az erődről annyit érdemes tudni, hogy már a bronzkorban is lakott volt, aztán a kelták, rómaiak (Rajna-limes), majd a germánok használták folyamatosan, naná, az emberiség már csak ilyen, ha bárhol valami kis dombot látott, oda rögtön valami erődöt, várat csinált… A középkorban egyfolytában buherálták, hol egy újabb őrtorony, hol egy épület, valamit mindig kellett rajta „korszerűsíteni”. Komoly szerepe volt a 30éves háborúban, 1795-ben francia kézre kerül, 1801-ben a Német Birodalom visszakapja, de előtte a franciák még jól felrobbantják. A következő években legelő és a kezdődő „rajnai romantika” helyszíne. 1817-34 között újjáépítik, a világháborúkat viszonylag épen vészelte át, az 50-es évek óta kulturális központ, számos kiállítással, múzeummal, bemutatóval. Mivel kb. 120 méterrel van a Rajna felett (összehasonlításképp: a Gellérthegy 139 m-rel magasodik a Duna fölé), valószínűleg innen a legszebb a kilátás a városra és a Német Sarokra.

erod.JPG koblenz_erod1.JPG
erod_emlekmu.JPG erod1.JPG

Az erődhöz egy hatalmas park is tartozik, itt tartották  2011-ben a  Szövetségi Kertkiállítást (BUGA), és amely ma kedvelt városközeli üdülőhely és rendezvényterület. És persze itt van a kötélpálya végállomása is.

seilbahn.JPG seilbahn1.JPG

Ezzel a kötélpályával percek alatt átértünk a Rajna túlpartjára az úgynevezett „Deutches Eck”-hez, amit magyarul „Német sarok”-nak fordítanak, de ez nekem nem annyira tetszik, mert nem igazán adja vissza a régies „Eck” és a ma elterjedtebb „Ecke” közötti különbséget.

Ez egy különlegesen kiképzett háromszög alakú terület a Rajna és a Mosel találkozásánál, amely magasról (pl. az erődből) nézve egy hajóorrt formáz.

hajoorr.JPG hajoorr1.JPG

A "hajóorr" két oldalán a német tartományok zászlói láthatók.

A Rajna

A Mosel

Ezt a földnyelvet gondolta II. Vilmos császár a legmegfelelőbbnek arra, hogy nagyapjának, I. Vilmosnak, a Német Birodalom egyesítőjének emlékművet állítson. A Német Birodalommal azonban 1945-ben az emlékmű is rommá vált, és a fennmaradt talapzatot 1953 májusában a szövetségi köztársaság elnöke, Theodor Heuss a német egység mementójának szentelte. Végül 1993-ban helyreállították az emlékművet, és ismét felhelyezték a talapzatra, ahol összesen 37 méteres magasságával büszkén emelkedik a Rajna és a Mosel fölé Ez a Német egység emlékműve, amelynek fő alakja a lovon ülő I. Vilmos császár 14 méter magas bronzszobra, amely egy 23 méter magas talapzaton áll. A szobor körül - az emlékmű részeként - a német tartományok kőből kifaragott címerei láthatók

vilmos1.JPG vilmos2.JPG

Miután körbejártuk a „Deutsches Eck”-et, felmásztunk a talapzaton lévő kilátóra, úgy gondoltuk, hogy megérdemlünk egy kis pihenőt, amit ezen a nagyon klassz terecskén töltöttünk el, ami egy játszótér és egy szökőkutas park keveréke.

Még mindig maradt egy kis időnk a vonat indulásáig, amit a belvárosban való csellengéssel töltöttünk.

Koblenz óvárosa igazán nagyon hangulatos, sok-sok régi házzal, amelyeknek nyilván megvan a maguk története.

utca.JPG utca2.JPG

és sok izgalmas vagy kevésbé izgalmas – kinek hogy tetszik – szoborral.

Sokan nem szeretik az ilyen zsánerszobrokat, nekünk tetszett.

Noé bárkája

4 óra előtt kicsivel pattantunk vonatra, hogy elzakatoljunk Boppardba.

PároM vonatok iránti olthatatlan rajongása inspirált arra, hogy egy izgalmas vonatozást tegyünk Boppardból Emmelshausenbe a Hunsrückbahn-nal. Azért izgalmas, mert a mindössze 15 km-es úton 5 alagút és 2 viadukt is van, továbbá van egy 6 km-es szakasz (Boppard és Buchholz között), ahol 63 ‰-os emelkedőt kell a vonatnak leküzdenie.

Bár lenyűgöző út volt, a vonatból sajnos nem sikerült túl sok értékelhető képet csinálnunk.

Mindenesetre aki arra jár, annak mindenképpen megéri a kis kitérő.

hunsruckbahn1.JPG hunsruckbahn2.JPG

Miután körbejártuk Emmelshausent és visszavonatoztunk Boppardba, még egy rövid vonatút után érkeztünk meg este fél 8-kor St. Goarba, aholis kezdetét vette „A RAJNAI KIRÁNDULÁS”.

Szerző: kisa  2016.01.11. 16:00 Szólj hozzá!

Címkék: 2013 Rajna Mosel Koblenz Tartalom: Rajna Ehrenbreitstein Deutsches Eck Német sarok I. Vilmos Hunsrückbahn Boppard Kulturhotel