Írtam, hogy sikerült a népi jelleget megőrizni. A bútorok (pl. a két lóca, a tulipános láda,ami ezen a képen pont nem látszik, de a honlapon igen, a komód, ami konyhaszekrényként funkcionál) mind eredeti, régi darabok.

Dióliget, mint írtam, nagyjából másfél kilométerre van a falutól. Mintegy 100-150 présház egymás hegyén-hátán valamilyen eklektikus településfélét alkot, többnyire persze nyaralófalu jelleggel. Mi egyetlen állandó lakosról tudunk, aki télen a házakra is felügyel. Sajnos, úgy tűnik, Galovics úr háza üdítő kivétel, mivel a legtöbb esetben a modernizálás során megfeledkeztek az eredeti funkcióról, és mindenféle modern borzadványt emeltek tetőtér gyanánt a meglévő falakra. Ilyeneket nem is fényképeztünk. A kevés nekünk tetszőt viszont igen. (Hát, igen, javíthatatlanul ódivatúak vagyunk.)

 Délután, miután 15 perc alatt lesétáltunk Dióligetről, bejártuk a falucska mind a négy utcáját (Petőfi, Kossuth, Rákóczi és Dózsa György ). A Petőfi utca a falut átszelő út ipolytölgyesi szakaszának a neve, mi azonban úgy gondoljuk, hogy a főutca a Kossuth utca, ez vezet az Ipolyhoz.

 

Szerző: kisa  2010.07.15. 09:07 4 komment

Címkék: 2007 ipoly dióliget Tartalom: Ipolytölgyes

A bejegyzés trackback címe:

https://zsakfalu.blog.hu/api/trackback/id/tr82152822

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sületlenke 2010.07.17. 12:48:13

Hello, Kisa!
Olvasgatom a beírásaidat, jók a képek is, mondjuk az Ipoly mégis mekkora volt, amikor ott jártatok? Nekem kedvenceim a patakok/folyók, mindig elképzelem, hogy ott állok, és az a kisebb/nagyobb valami egyszer eljut az Óceánig /hogy egyik kedvencemet idézzem/.
Mentek mostanában folyó/patak-közeli helyre?
Más: nem a Varánuszon kérdezem, /hülyén venné ki magát, meg kellemetlen is lehetne Neki/, hogy gondoltál-e arra, hogy jelölhetnénk a blogját a Goldenblog versenyre, komplex kategóriában. Bevallom, hogy én már neveztem őt.
Beleolvasgattam a korábbi hasonló kategória-győztesekbe, hát szóval..
Azt sem tudom, mennyire gagyi ez az egész /a HVG indította, ha jól látom/, de az tuti, hogy Fabius egyedülálló minden tekintetben. Egyszerűen egyedi.
Amit csinál, az nem blogírás. Alkotás.

kisa 2010.07.19. 10:50:19

Szia! Mikor legutóbb ottjártunk, tavaly, akkor kb bokáig ért, és simán átmentünk rajta a tótokhoz; elég mókás, de pont aznap volt, amikor szegény Sólyomot meg nem engedték be. Neki is inkább ott kellett volna próbálkoznia. :-).
Mostanában sajnos nem tervezünk ilyesmit, lévén mindketten munkanélküliek. És bár olcsó helyekről írok, de ANNYIRA azért mégse olcsók.
Ez a nevezés, ez hogy műk? Benne vagyok, NANÁ. Ő alegjobb, szerintem, én elég régóta tajongója vagyok. :-)

sületlenke 2010.07.19. 11:24:54

Kösz, hogy válaszoltál.
Eszméletlen azért, miféle egy ország ez..
Ilyen átlag fölötti tájékozottságú valakik, mint Te is, (és még hányat ismerek, te jó ég...), megalázó és kiszolgáltatott helyzetben..Miközben seggfejek a közszférában, kiváltságokkal, a mindannyiunk pénzén. Na erre is kéne egy külön blog!

A Goldenblogról: www.goldenblog.hu, ott láthatod a szabályokat, nevezési lehetőséget, olvasgathatsz korábbi kategória-győzteseket, találsz nevezési panelt (láttam blogokat, ahova maga a tulaj rakja föl a nevező-dobozt, na persze az nem a Fabius).
Nyilván "komplex" kategóriára kell jelölni, ennek a szabályai a legszigorúbbak.
Ja, persze hogy ő a legjobb. Mint előzőleg írtam: ő alkot.
Jó fej lehet élőben is.

kisa 2010.07.19. 18:55:06

@sületlenke: Hát, szerintem nem blog kéne, hanem valami összefogás-féle. Nem politikusokat isteníten, és anyázni azt, aki nem teszi, vagy másképp gondolja. hanem valami civil összefogást. Kár, hogy nem vagyok vezéralkat. :-)
Megnézem, és jelölöm. :-)
süti beállítások módosítása